یادداشت‌های مبارزاتی ترامپ و کلینتون در روزنامه یو اس ای تودی

دو نامزد حزب جمهوریخواه و دموکرات ریاست جمهوری آمریکا یک روز مانده به انتخابات، یادداشت‌های خود را در روزنامه یو اس ای تودی منتشر کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – و هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات او امروز و یک روز پیش از آغاز انتخابات به منظور کسب آرای مردم در سرتاسر کشور اقدام به نگارش یادداشت‌های مبارزاتی خود در روزنامه یو اس ای تودی کردند.

بر این اساس، این یادداشت‌ها که یکشنبه شب به صورت آنلاین منتشر شد (انتشار مکتوب در روز دوشنبه) شامل نکات اساسی درباره مواردی چون سیاست‌های کلیدی و حمله به یکدیگر بود.

از سویی، ترامپ در واژگانش از اقبال خود در رقابت‌های هفته‌های اخیر انتخاباتی سخن گفت و اعلام کرد "سیفون فساد در واشینگتن را خواهد کشید" و تاکید کرد" سیاستمداران به دلیل سازو کارهای تقلب می‌توانند بدون مواجه شدن با پیامدهای اقداماتشان، قانون‌شکنی کنند."

نامزد جمهوریخواهان در ادامه به کلینتون اشاره کرد و گفت: "او در معرض تحقیقات جنایی اف بی آی قرار دارد." با این وجود، ترامپ به صورت آشکار از اشاره به اعلام عصر یکشنبه جیمز کومی، رییس اف بی آی مبنی بر تبرئه دوباره کلینتون از تخلفش (استفاده از ایمیل‌های شخصی در زمان تصدی وزارت امور خارجه) خودداری کرد.

ترامپ همچنین در یادداشت خود تاکید کرد برنامه بهداشت عمومی اوباما را پاره می‌کند، مذاکرات مجدد درباره قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا و دیگر قراردادها را از سرخواهد گرفت و امنیت مرزها را به وسیله ممانعت از ورود مهاجران غیرقانونی و تروریست‌ها برقرار خواهد کرد.

در سوی دیگر، یادداشت کلینتون به 100 روز نخست کاریش در صورت پیروزی در انتخابات اشاره دارد. این یادداشت شامل چهار محور است: 1- در بحث اشتغال، بر روی زیرساخت‌ها به منظور افزایش موارد استخدام‌ کار خواهد شد. 2- "اصلاح قانون جامع مهاجرت" ارائه خواهد شد. 3- متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا موسوم به "اصل تساوی حقوق" " Citizens United "را لغو خواهد کرد. این قانون در خصوص روش تامین مالی کمپین‌های انتخاباتی آمریکا است. (برنی سندرز این قانون را یکی از بدترین احکام دادگاه عالی آمریکا دانست که به طور رسمی اجازه می‌دهد پولدارها انتخابات را بخرند.) 4- کلینتون اصلاحات قوانین کیفری را آغاز خواهد کرد.

کلینتون در پایان یادداشت خود نیز اشاره‌ای به ترامپ کرد و نوشت: رقیب جمهوریخواه من کمپین انتخاباتی خود را بر پایه‌های تفرقه، وحشت و توهین بنیان نهاده است و ماه‌هاست که در میان شهروندان آمریکایی شکاف ایجاد می‌کند. من بارها تاکید کرده‌ام که ترامپ می خواهد ما را به مانند خود نشان دهد. حال مجبوریم انتخاب کنیم ما چه کسی هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

303/300

کد خبر: 692992

وب گردی

وب گردی