رییس واحد شهرضا: هدفگذاری ما در دنیای کنونی پرورش ایده و حمایت از آنهاست

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا گفت: هدف گذاری ما بر این است که بر اساس نگاه جدیدی که در حوزه پژوهش و فناوری داریم ابتدا ایده ها را پرورش و از آنها حمایت کنیم.

دکتر علی شریف زاده ،رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا در گفتگو با ایسکانیوز، با اشاره به رهنمون های آیت الله هاشمی و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر استفاده از ظرفیت های همه جانبه استان گفت: خوشبختانه فضای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا از پتانسیل خوبی در تمامی حوزه ها برخوردار است، بطوری که می توان ارائه خدمات را به سایر افراد غیر دانشگاهی هم لحاظ کرد.

وی بیان داشت: مجموعه های فرهنگی و ورزشی دانشگاه شهرضا یکی از این مراکز است که علاوه بر ارائه خدمات به دانشجویان و همکاران سازمانی وارد بخش ارائه خدمات به سایر اشخاص شده است که می توان گفت بخش درامد زایی هم از طریق ارائه این خدمات بوجود آمده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا در ادامه به فعالیت های ارگانیک دانشگاه اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف ما در حوزه ارگانیک تقویت بخش کشت های گلخانه ای است و در حال حاضر حدود یک هکتار از زمین های دانشگاه به همراه دو گلخانه مجزا را به کشت گیاهان دارویی اختصاص دادیم که در برنامه ریزی های مدون دانشگاه مقرر شده تا پایان سال 95 حدود 4 هکتار فضای دیگر در این خصوص اختصاص پیدا کند.

شریف زاده تصریح کرد: در حال حاضر توانستیم مجوز بسته بندی محصولات گلخانه ای را دریافت و با نام دانشگاه آزاد شهرضا در نمایشگاه های مختلف این محصولات را عرضه و به فروش برسانیم.

وی با اشاره بر اینکه سیاست گذاری هایی که تا کنون صورت گرفته و تاکیدی که دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تبدیل علم به ثروت دارد شاهد تحولات بسیاری در این حوزه شده ایم خاطر نشان کرد: ما در دانشگاه آزاد واحد شهرضا 5 شرکت دانش بنیان داریم که این 5 شرکت دارای محصول هستند و در سیکل فروش محصول قرار دارند، ضمن آنکه 25 هسته فناور و هسته رشد مقدماتی داریم که پیش بینی کردیم تا سال آینده این 25 هسته فناورعملیاتی شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا در خصوص نزدیک شدن به هفته پژوهش به برگزاری همایشها و سمینارها از سوی این واحد اشاره کرد و گفت: ما هرساله به مناسبت هفته پژوهش همایش ها و برنامه های گوناگونی را برگزار می کنیم که برگزاری جشنواره ایده برتر که در سطح استان برگزار می شود یکی از این فعالیت هاست.

وی گفت: در خصوص برگزاری جشنواره ایده برتر علاوه بر پذیرش ایده های دانشجویی از بخش دانش آموزی هم دعوت شده تا در این جشنواره شرکت کنند ضمن اینکه از برترین کارآفرینان در بخش های مختلف دانشگاهی و استانی نیز تقدیر صورت خواهد گرفت.

شریف زاده خاطر نشان کرد: ایده های کارآفرینانه در تمامی بخش ها مورد داوری قرار خواهد گرفت و در صورت برگزیده شدن به مرکز رشد استان معرفی و مراحل تبدیل ایده به دانش و دانش به محصول سپری می شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه نگاه جدید سیاست های کلان دانشگاه ازاد مبنی بر ترغیب و تشویق کارافرینان موفق مقرر شده است گفت: هدفگذاری ما بر این است تا بر اساس نگاه جدیدی که در حوزه پژوهش و فناوری داریم بتوانیم افراد صاحب ایده را با کارآفرینان موفق آشنا کنیم تا افق های روشنی برای پیشرفت کشور ترسیم کنیم.

204/200

کد خبر: 693046

وب گردی

وب گردی