مدیر فرهنگی دانشگاه همدان: افزایش بودجه نشان از نگاه مثبت به حوزه‌ی فرهنگ است

علی طاهری گفت: از وقتی بودجه‌ی فرهنگی افزایش پیدا کرده شاهد تحول در این حوزه هستیم. در واقع افزایش بودجه نشان از نگاه مثبت به حوزه‌ی فرهنگ است و آثار این نگاه، در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها موجود است.

علی طاهری (مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان) در گفتگو با ایسکانیوز در رابطه با برنامه‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی گفت: ما برابر محورهای فعالیت فرهنگی که از سوی سازمان ابلاغ شده است کار می‌کنیم و در حوزه‌های دانشجویان، اساتید و کارکنان برنامه‌هایی داریم.

وی ادامه داد: نشست‌های مختلف به خصوص در حوزه‌ی قرآنی در دستور کار است به خصوص که در مسابقات قرآنی که در قم برگزار شد، دانشگاه ما رتبه‌ی خوبی را کسب کرد. تلاش ما بر این است که دانشجویان، کانون‌های دانشجویی و نشریات، در کارهای فرهنگی دخیل باشند. معتقدیم تمام دانشجویان و تشکل‌ها و کارکنان باید درگیر فعالیت‌های فرهنگی، به خصوص فعالیت‌های قرآنی باشند.

طاهری با اشاره به اینکه براساس آیین‌نامه‌ی ارائه شده عمل می‌کنیم گفت: برنامه‌ای در روز هفدهم آبان ماه داشتیم با نام «طرح آل یاسین» که برنامه‌ای بسیار خوب و منسجم بود. از دیگر مسائلی که مد نظر ماست، حضور خانواده‌ها است که در بسیاری از برنامه‌های فرهنگی حضور دارند و در جریان روند کارهای دانشگاه هستند.

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با اشاره به برنامه‌ای در رابطه با اعتیاد افزود: برنامه‌ای در رابطه با پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی داشتیم.این برنامه با حضور کارشناسان فرهنگی واحدهای مراکز همدان و لرستان برگزار شد. از پلیس فتا و قاضی مخصوص اعتیاد دعوت کردیم که در این برنامه حضور داشته باشند. همچنین استانداری این بخش حضور داشت و استادان روانشناسی درباره‌ی اعتیاد به سخنرانی پرداختند.

طاهری در خصوص برگزاری یک کارگاه قرآنی بیان کرد: یک کارگاه قرآنی با حضور موسوی بلده که از داواران بین‌المللی قرآنی است؛ برگزار خواهیم کرد که در آن چهل نفر از دانشجویان شرکت خواهند کرد.

این مدیر فرهنگی همچنین اضافه کرد: ثبت نام دوره‌ی دید هنر و ادبیات دینی شروع شده و تا عید آثار را تحویل می‌گیرم و چند ماه بعد از آن مراسم برگزار می‌شود.

او در رابطه با تغییرات فرهنگی صورت گرفته در زمان ریاست میرزاده گفت: از وقتی بودجه‌ی فرهنگی افزایش پیدا کرده شاهد تحول در این حوزه هستیم. در واقع افزایش بودجه نشان از نگاه مثبت به حوزه‌ی فرهنگ است و آثار این نگاه، در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها موجود است. نگاه این است که بتوانیم به وسعت دید بیشتری در حوزه‌ی فرهنگی برسیم.

101/502

کد خبر: 693649

وب گردی

وب گردی