اهتمام جدی در برگزاری ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی/ 20 برابر شدن دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به مهر92

صد و هشتاد و دومین جلسه هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز به ریاست دکتر میرزاده و با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست دکتر میرزاده با یادآوری نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، حرکت بزرگ مردم ایران و شیعیان جهان در این ایام را یک رویداد بزرگ جهانی دانست که در پرتو آن امنیت ایران محقق شده است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه امنیت امروز ایران حاصل خون شهدا، صلابت رهبری، تدبیر دولت و زحمات شبانه روزی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است از زحمات این عزیزان سپاسگزاری کرد.

رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی همچنین از معاونت فرهنگی این دانشگاه خواست تا در خصوص ستاد اربعین دانشگاه‌آزاد اسلامی که با محوریت واحد ایلام تشکیل شده است، اهتمام جدی بعمل آورد.

همچنین در این جلسه پس از ارائه گزارش کمیسیون های هیات رییسه، دکتر ابراهیمی مدیرکل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی در خصوص شبکه بین الملل این دانشگاه پرداخت.

راه اندازی 3 سامانه جدید در شبکه بین الملل دانشگاه‌آزاد اسلامی

به گفته ابراهیمی شبکه بین الملل دانشگاه‌آزاد اسلامی متشکل از واحدهای برون مرزی(افغانستان، لبنان،امارات، آکسفوردو روسیه)، دفاتر دانشگاه در خارج از کشور، واحدهای بین الملل داخلی و جامع پشتیبان و واحد الکترونیک است.

وی به اهداف راه اندازی شبکه بین الملل دانشگاه‌آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: فراهم کردن امکان تحصیل متقاضیان ایرانی، ایرانیان مقیم خارج از کشور و فارسی زبانان و غیر ایرانیان از اهداف اولیه راه اندازی این شبکه است.

ابراهیمی همچنین از راه اندازی سامانه های ثبت نام متقاضیان غیر ایرانی، ثبت نام متقاضیان فارسی زبان و سامانه بانک اطلاعاتی اساتید خبر داد.

مدیرکل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی به تعداد دانشجویان غیر ایرانی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تعداد دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه‌آزاد اسلامی 8 هزار و 123 نفر است که از این تعداد 6 هزار و 381 نفر در داخل کشور و هزار و 742 نفر در واحدهای برون مرزی شاغل به تحصیل هستند.

تعداد دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سال 92، حدود 20 برابر شده است

ابراهیمی با بیان اینکه نسبت جذب دانشجوی غیر ایرانی در مهرماه 95 نسبت به سال 92، بیش از 20 برابر بوده است، گفت: هدف نهایی ما حضور 50 هزار نفر دانشجو در شبکه بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی همچنین با اشاره به افزایش دانشجو در واحدهای بین الملل دانشگاه‌آزاد اسلامی ، گفت: در واحدهای بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش دانشجو در سال جاری افزایش 60 درصدی نسبت به سال قبل صورت گرفته است، همچنین دفاتر دانشگاه‌آزاد اسلامی در خارج از کشور نیز دارای 171 دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و واحدهای برون مرزی نیز دارای 571 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

مدیرکل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در نیمسال اول سال 95 تعداد 4 هزار و 774 دانشجو جذب شده اند، گفت: بر اساس این آمار تعداد دانشجویان غیر ایرانی 858 نفر، ایرانیان مقیم خارج و فارسی زبانان 106 نفر، دفاتر خارج از کشور 171 نفر، واحدهای برون مرزی 571 نفر و واحدهای بین الملل 3 هزار و 69 نفر را جذب کرده که این تعداد نسبت به سال 94 افزایش 56 درصدی داشته است.

راه اندازی سیستم دریافت سفارشات و ارسال به واحدهای کشور در سازمان چاپ و انتشارات

در ادامه این جلسه سیدمصطفی قاسمی رییس سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه‌آزاد اسلامی به ارائه گزارشی در خصوص سازمان متبوع خود پرداخت.

رییس سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه‌آزاد اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده در این اداره ، گفت: کاهش نیروی انسانی، برنامه ریزی تولید و قیمت تمام شده با راه اندازی سیستم جامع چاپ و نشر، راه اندازی سیستم دریافت سفارشات و سیستم ارسال به واحدهای سراسر کشور، برگزاری نمایشگاه های داخل و خارج از کشور و طراحی سیستم برگزاری نمایشگاه، ایجاد نگرش مشتری مداری در سازمان و ... از جمله این اقدامات است.

قاسمی در خصوص عملکرد این سازمان گفت: چاپ و صحافی هزار و 61 عنوان کتاب، مجله، فصلنامه، چاپ و صحافی 850 عنوان پاسخنامه امتحانات، پاکت، پوستر، سربرگ و اوراق اداری، چاپ روزنامه فرهیختگان به همراه ضمائم و ویژه نامه ها، حضور فعال در بیست و هشتمین و بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب برای اولین بار با حضور تمامی استان ها و در سالنی مجزا، اخذ مجوز انتشار دیجیتال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حضور در نمایشگاه های هفته کتاب، هفته پژوهش، ناشران دانشگاهی و ... به منظور عرضه و توزیع کتب دانشگاه به اساتید، دانشجویان و اقشار مردم، اخذ 186 مجوز انتشار کتاب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... تنها بخشی از عملکرد این سازمان از سال 1394 تا شهریور ماه سال جاری است.

200

کد خبر: 703679

وب گردی

وب گردی