افتتاح باشگاه امورخیران کمیته امداد/ ساماندهی صندوق های صدقات

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد در دومین روز از برگزاری همایش مدیران کل کمیته امداد از افتتاح باشگاه امور خیران این نهاد در کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز ، علی محمد ذوالفقاری در دومین روز از همایش مدیران کل کمیته امداد در مشهد اظهار کرد: راه اندازی این باشگاه با هدف رتبه بندی ، رصد ورود و خروج خیران و شناسایی نیکوکاران ویژه در کشور است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد خیران معادل ۸۰ درصد کمک هارا به کمیته امداد دارند، بیان کرد: برگزاری همایش های خیران و برگزاری نشست با آنان از جمله مهم ترین برنامه های در دستور کار در این نهاد است.

ذوالفقاری بیان کرد: طی نیمه اول امسال شش هزار میلیارد ریال مشارکت های مردمی در کشور محقق شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶۰ میلیارد ریال رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه جذب ۱۱هزار و ۵۰۰ میلیارد مشارکت های مردمی در سال جاری مد نظر است، افزود: با توجه به روند موجود پیش بینی می شود در تحقق این میزان مشارکت موفق عمل شود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد به سهم صدقات در مشارکت های مردمی جذب شده در کشور اشاره و بیان کرد: تا کنون ۲۴ درصد صدقات، ۲۵ درصد طرح اکرام ایتام، هشت درصد زکات و سایر طرح ها ۴۳ درصد است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی حوزه مشارکت های مردمی و افزایش مشارکت ها با صرف هزینه کمتر در دستور کار است، افزود: ۱۲ گام اصلاح صندوق های صدقات از جمله این ساماندهی ها خواهد بود.

ذوافقاری در ادامه با بیان اینکه از جمله فعالیت های سال آینده در این معاونت حرکت از سمت خیران فردی و حقیقی به سمت خیران حقوقی است، گفت: به همین جهت به دنبال آن هستیم که مسئولیت اجتماعی ایجاد شود به این معناکه هر شخصی پول و درآمد بیشتری دارد، کمک و مشارکت بیشتری هم داشته باشد.

وی در ادامه گفت: طبق سرشماری انجام شده ۲۵ میلیون خانوار در کشور حضور دارند اما در حال حاضر تنها ۱۰ میلیون مشترک صندوق صدقات، اکرام، زکات و غیره داریم که باید این شمار افزایش یابد.

700700

کد خبر: 703744

وب گردی

وب گردی