از ارکستر ملی چه خبر؟

رهبر ارکستر ملی می گوید: هر ارکستری برای آنکه بهترین اجرای خود را داشته باشد به حمایت‌ها و امکانات جانبی نیاز دارد که در طول تمرین باید در سطحی عالی در اختیار نوازندگان قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، رهبر ارکستر ملی ایران در پاسخ به این سئوال که گروه این دور از تمرین خود را از چه زمانی آغاز کرده است؟ پاسخ می‌دهد: حدود یک ماه است که برای آشنایی و هماهنگی دور هم جمع شده‌ایم و در دو هفته گذشته نیز روزهای زوج و در مجموع 9 ساعت در هفته تمرین می‌کنیم.

او می‌افزاید: علاوه بر تمرین‌های گروهی کل نوازندگان، هر گروه سازی، نیز به صورت جداگانه تمرین دارد.

شهبازیان در مورد قطعاتی که برای تمرین برگزیده است توضیح می‌دهد: ترکیبی از موسیقی ملل، آهنگ‌های کلاسیک به روز شده و آثار آهنگسازان مطرح ایرانی اجرا می‌شوند از جمله می‌توانم به قطعاتی از موتزارت، ویوالدی، دهلوی و خودم اشاره کنم.

او می‌افزاید: از تعدادی از آهنگسازان مطرح داخلی نیز خواسته‌ام آثار خود را برای اجرا در اختیار گروه قرار دهند.

رهبر ارکستر ملی ایران با اشاره به حضور حدود 58 نوازنده در این ارکستر می‌گوید: این نوازندگان همگی تجربه عضویت در ارکسترهای دیگر را دارند و برخی از آنها در ارکستر ملی نیز حضور داشته‌اند.

به گفته او در این گروه، سازهای معمول در ارکستر سمفونیک در کنار تعدادی از سازهای ایرانی قرار دارند.

رهبر ارکستر ملی ایران می‌گوید: هر ارکستری برای آنکه بهترین اجرای خود را داشته باشد به حمایت‌ها و امکانات جانبی نیاز دارد که در طول تمرین باید در سطحی عالی در اختیار نوازندگان قرار گیرد.

شهبازیان ابراز امیدواری می‌کند گروه تا پایان آذر ماه نخستین اجرای خود را روی صحنه ببرد.
500500

کد خبر: 703977

وب گردی

وب گردی