آمارها بیانگر این است که عمر زندگی مشترک در بین جوانان بسیار کوتاه شده است

عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشکده نظام‌های اسلامی گفت: آمارها در ایران نشان می‌دهد که عمر زندگی مشترک در بین جوانان بسیار کوتاه شده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ حجت‌الاسلام فرج‌الله هدایت نیا در کارگاه روابط پیش از ازدواج در پیوندهای همسری که در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد گفت: آمارها در ایران نشان می‌دهد که عمر زندگی مشترک در بین جوانان بسیار کوتاه شده است.

وی در این کارگاه با اشاره به انتشار نمودارها و آمارهایی در سایت سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: دریکی از این نمودارها آمده که در سال 94 بالای 160هزار طلاق اتفاق افتاده است . اگر این آمار ،با کل آمار طلاق مقایسه شود به درستی نشانگر این است که عمر زندگی مشترک در بین جوانان بسیار کوتاه شده ا که این موضوع یک واقعیت غیرقابل‌انکار است.

هدایت نیا افزود: بیشتر طلاق‌ها در بین زن و شوهرهایی اتفاق می‌افتد که هم‌سن هستند.

این کارشناس فرهنگی بیان کرد: اگر بخواهیم الگوهای رابطه جنسی را دسته‌بندی کنیم، به سه دسته سنتی، مدرن و پسامدرن تقسیم‌بندی می‌شود.

وی با اشاره با بخش‌بندی محصول روابط مدرنیته به دو الگوی رابطه دوستانه و فریب‌کارانه اظهار کرد: الگویی که در زمان ما به وجود آمده ، پسامدرن نامیده می‌شود وبه عبارت دیگرمحصولشالگوی همخانگی است که ارتباط پنهانی یک نفر باچند نفریک فرد به صورت پنهانی را نشان می دهد.

عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشکده نظام‌های اسلامی در ادامه افزود: انتخاب فرد مورد نظر باید عاقلانه صورت گیرد؛چراکه وابستگی عاطفی و صمیمیت قبل از ازدواج مانع شناخت طرفین از یکدیگر می شود ؛ یعنی کسی که روابط پیش از ازدواجش بر اساس اصل تنوع‌طلبی شکل‌گرفته است ،بی شک پس از ازدواج نیز به مشکل برمی‌خورد.

وی از مشاهده ، مصاحبه یا حرف زدن، مکاشفه یعنی تلاش برای مسائلی که پنهان مانده است و مشاوره یعنی مشاوره‌های پیش از ازدواج به‌عنوان چهار مرحله اصلی در به ثمر رسیدن یک ازدواج خوب نام برد.

203/200

کد خبر: 704254

وب گردی

وب گردی