قبل از انقلاب اسلامی ایران تمام قدرت و توانایی ما قربانی آمریکایی ها می شد

مشاور وزیر امور خارجه در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج گفت:قبل از انقلاب اسلامی ایران تمام قدرت و توانایی ما قربانی آمریکایی ها می شد.



به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، شیخ الاسلام مشاور وزیر خارجه در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج گفت:«در طول تاریخ همیشه بوده اند کسانی که واقعیت و حقیقت را می‌پوشانند و در راه طاغوت می جنگند و البته همیشه طاغوت و ظلم شکست خوردنی است.»
وی تصریح کرد:« تاریخ ایران و آمریکا به زمان امیرکبیر برمی گردد اما در طول تاریخ ، ایران هیچ بدی در حق آمریکایی ها نکرده است و حتی خوشبین بود و پاسخ این خوشبینی را با کودتا گرفت».
وی از بارزترین جنایاتی که آمریکایی ها در حق ایران روا داشته اند را قانون کاپیتالاسیون دانست و گفت:«اما ایران در احقاق حق خود در سال 57 سیلی محکمی به صورت آمریکا نواخت و با ورود امام خمینی (ره) به کشور ، تمام تلاش آنها من جمله روی کار آوردن شاپور بختیار و ... برای شکست انقلاب اسلامی ایران بی اثر و بیفایده شد.
شیخ الاسلام روش امام راحل ( ره ) در اداره حکومت اسلامی را تکیه به خداوند و ورود مردم به عرصه اداره کشور نام برد و گفت:«با حضور میلیونی مردم در صحنه دیگر دشمن فلج می شد و از راهپیمایی های دوران انقلاب گرفته تا آمریکاستیزی در مخالفت با کاپیتالاسیون و مبارزه با صهیونیست در روز قدس، برائت از مشرکین در حج، انتفاضه و مقاومت تا به امروز سیاست همان است».


وی تصریح کرد:« سرچشمه آمریکا ستیزی ما از عاشورا و شعار " هیهات من الذله " است و شاه و استبداد، استکبار و آمریکا، صهیونیست و اسرائیل محورهای اصلی سخنرانی های امام(ره) در پیش از انقلاب بود و لذا این مقوله از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز شد».


شیخ الاسلام با اشاره به فرار شاه به آمریکا و حمایتی که از سوی این کشور از وی صورت گرفت گفت: « با وجود تمامی تحلیل های، سیاسیون و تحلیل گران آمریکایی که به دولت این کشور اخطار دادند که شاه را به کشور راه ندهند ، حضور شاه در آمریکا پس از فرار باعث شک و بدبینی انقلابیون ایران شد ».


وی با بررسی روند جنایات علیه نظام اسلامی ایران از قبیل ماجرای طبس ، پیشنهاد معامله با بنی‌صدر، آغاز جنگ، قضیه فاو و مک فارلین، سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران و اهدای مدال به فرمانده مسئول ، گفت:« ما با بدعهدی های آمریکا به صورت مداوم در طول تاریخ رو به رو بوده ایم».
در ادامه این جلسه پرسش های دانشجویان با سعه صدر و دلایل و مستندات پاسخ داده شد.

کد خبر: 704284

وب گردی

وب گردی