ترجمه جدیدی از گلکار منتشر می شود/حضور نوع تازه ای از قهرمان  در ادبیات معاصر روسیه

گلکار از انتشار مجموعه داستان تازه ای از نویسندگان معاصر روسیه خبر داد که قهرمان آن ها عموماً منفی هستند؛ چیزی که ادبیات شوروی آن را سیاه نمایی تعبیر می کرد.

آبتین گلکار از ترجمه یک مجموعه داستان جدید خبر داد و در گفتگو با ایسکانیوز گفت: « رفتیم بیرون سیگار بکشیم، هفده سال طول کشید» نام یک مجموعه داستان از نویسندگان معاصر روس است که به تازگی مجوز انتشار خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد دریافت کرده است و به زودی از سوی نشر چشمه منتشر می شود.

مترجم «حمام ها و آدم ها» ادامه داد: این مجموعه دارای 9 داستان از هفت نویسنده مطرح معاصر روسیه است که در ایران شناخته شده نیستند. داستان ها را به گونه ای انتخاب کرده ام که اشتراک موضوعی دارند. فضای این داستان ها تلخ، سرد و تاریک است.

وی در رابطه با ویژگی قهرمانان این مجموعه بیان کرد: در این داستان ها عموماً قهرمان ها منفی هستند؛ چیزی که در ادبیات شوروی این قهرمان ها امکان حضور نداشتند چرا که به سیاه نمایی تعبیر می شد و به هین دلیل است که در داستان های معاصر حضور این نوع قهرمان ها بسیار پررنگ تر است.

گلکار در ادامه افزود: قهرمان های مجموعه داستان «رفتیم بیرون سیگار بکشیم، هفده سال طول کشید» معمولاً خلاف کارها و کسانی هستند که مرتکب جرمی شده اند یا عقب مانده های ذهنی و یا کسانی هستند که اقدام به خودکشی می کنند.

این مترجم روسی در پایان سخنان خود اظهار کرد: مجموعه « رفتیم بیرون سیگار بکشیم، هفده سال طول کشید» چیزی نزدیک به دویست صفحه است که کارهای فنی آن انجام شده و به زودی منتشر می شود.

502500

کد خبر: 704300

وب گردی

وب گردی