طرح شفافیت حقوقی مدیران جامع نیست/ لزوم بررسی این طرح به دور از تصمیمات احساسی

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه طرح شفافیت حقوقی مدیران جامع نیست، گفت: کمیسیون اصل نود در این پرونده کار اصلی خود را رها و به حاشیه رفته است.

به گزارش ایسکانیوز، ولی داداشی در نشست علنی صحن علنی امروز (یکشنبه 23 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل 90 قانون اساسی، گفت: طبق این اصل کار کمیسیون اصل 90 رسیدگی به شکایات نحوه عملکرد قوا است که در اینجا افکار عمومی همچنین دلسوزان نظام و کشور از حقوق های نجومی شاکی بودند و کمیسیون اصل 90 باید پرونده‌ها را بررسی و به دو بخش حقوقی و کیفری تقسیم می‌کرد تا اگر پرونده‌ای حقوقی و مربوط به استرداد می‌شد پرونده ها را به قوه قضاییه ارجاع و برخورد حقوقی صورت می‌گرفت.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پرونده‌هایی که مشمول برخورد کیفری می‌شد باید به قوه قضاییه ارجاع می‌شد اما کمیسیون اصل 90 در این پرونده کار اصلی خود را رها و به حاشیه رفته است.

وی افزود: این کار با دستور جنابعالی صورت گرفته در حالی که رئیس مجلس نمی تواند خارج از آیین‌نامه دستور صادر کند. کمیسیون باید به شکایت افکار عمومی رسیدگی کند نه اینکه مصوبه تصویب کند؛ معتقد هستم این طرح جامع و مانع نیست چون کمیسیون‌های تخصصی هنوز نظر خود را در مورد آن اعمال نکردند و چنانچه بخواهیم دراین رابطه تصمیم‌گیری کنیم نباید احساسی باشد و این تصمیمات باید به گونه‌ای انجام شود که جوابگوی افکار عمومی باشد.

دکتر لاریجانی در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: کمیسیون نظر خود را به صورت جداگانه ارائه کرد و خوانده شد و دیوان محاسبات در حال رسیدگی است تا دریافتی‌های مازاد استرداد شود.

وی ادامه داد: برخی کمیسیون‌ها مانند بقیه طرح‌ها، نظر خود را درباره این طرح ارائه و برخی دیگر نیز نظری ندادند و این طرح تنها به کمیسیون اصل 90 ارجاع نشده است.

به گزارش خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: سوالی در اینجا مطرح می‌شود که آیا کمیسیونی که رسیدگی کرده این طرح را بررسی کند یا به کمیسیون دیگر ارجاع دهد البته تشخیص برخی نماینده‌ها این است که اگر به دیگر کمیسیون‌ها ارجاع می شد بهتر بود و البته این طرح خلاف آیین‌نامه نیست زیرا در اینجا منع نشده است.

300/302

کد خبر: 704391

وب گردی

وب گردی