لاریجانی: ارائه طرح شفافیت دریافتی مدیران از سوی کمیسیون اصل ۹۰ مغایر قانون اساسی نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی و ارائه طرح از سوی کمیسیون اصل ۹۰ با قانون اساسی مغایر نیست، گفت: در این رابطه در آئین نامه داخلی مجلس و قانون اساسی منعی برای این موضوع وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدجواد ابطحی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 23 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده 48 آئین نامه داخلی مجلس گفت: براساس این ماده، کمیسیون اصل 90 یک کمیسیون خاص بوده و براساس ماده 49 آئین نامه نیز وظیفه ارائه طرح ها و لوایح برعهده کمیسیون های تخصصی است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرفی دیگر براساس ماده 5 قانون نحوه اجرای کمیسیون اصل 90، این کمیسیون صرفا مربوط به رسیدگی به شکایات است و ما نمی‌توانیم تکلیف دیگری را بر دوش این کمیسیون بگذاریم.

وی ادامه داد: همچنین طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور دارای نواقص بسیاری بوده و این طرح با اصول متعدد قانون اساسی مغایرت دارد به طور مثال این طرح با اصل 142 قانون اساسی در رابطه با رسیدگی به مقامات مغایر است زیرا این مسئله برعهده رئیس قوه قضائیه است.

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: ماده 5 قانون نحوه اجرای کمیسیون اصل 90 به روش و طرز کار این کمیسیون در مجلس می‌پردازد و در آن قانون و همچنین آئین نامه داخلی مجلس ارائه طرح از سوی کمیسیون منع نشده و مانعی نیست که طرحی در کمیسیون اصل 90 بررسی شود.

302/300

کد خبر: 704395

وب گردی

وب گردی