۲۳۵ هزار لیتر آب مصرفی زائرین در کربلا و نجف کلرزنی شد

مسئول برنامه سلامت اربعین معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۲۳۵ هزار لیتر از آب مصرفی زائرین در کربلا و نجف توسط تیم اعزامی بهداشت محیط وزارت بهداشت کلرزنی شده است.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس سیدرضا غلامی ضمن بیان فعالیت‌های تیم بهداشت محیط وزارت بهداشت در عراق گفت: تا کنون ۲۳۵ هزار لیتر از آب مصرفی زائرین در کربلا، نجف و مسیر بین راهی نجف و کربلا توسط تیم اعزامی بهداشت محیط کلرزنی شده است.

غلامی با اشاره به اینکه تعدادی از موکب‌ها درمانگاه فعال دارند، خاطر نشان کرد: با هماهنگی پزشکان از موکب‌­هایی که دارای درمانگاه فعال هستند، بازدید مشترک انجام شد و آموزش‌های لازم در زمینه رعایت بهداشت محیط به پزشکان و کارکنان درمانگاه‌ها داده شد و به پزشکان مسئول درمانگاه‌های موکب‌ها تذکرات لازم داده شد تا در صورت مشاهده بیماری با علائم شبه آنفلوآنزا، بر اساس نظام مراقبت سندرمیک، بیمار از جمعیت جدا شده و به طور جداگانه در چادر نگهداری شود.

مسئول برنامه سلامت اربعین معاونت بهداشت ادامه داد: مسئولین موکب‌ها به منظور پیشگیری از بروز و کنترل شیوع هر گونه بیماری تنفسی از ساعت ۱۰ تا ۱۶ و ۱۶ تا ۱۰ صبح هر روز از موکب‌ها بازدید کرده و نسبت به تهویه و گردش هوای طبیعی آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند؛ بطوری که در هیچ زمانی به اصطلاح هوای داخل چادر سنگین نباشد.

وی با اشاره به اینکه تیم بهداشت محیط از چادرهای غیر ایرانی هم بازدید می‌کنند، گفت: بازدید همه جانبه احتمال شیوع یک بیماری و ابتلا به آن را کاهش می‌دهد و کنترل چادرها و مسیر تردد زائرین، سلامت آنها را در این ایام فراهم می‌آورد.

706/700

کد خبر: 704448

وب گردی

وب گردی