کواکبیان: هیات رئیسه از شأن و اعتبار مجلس و نمایندگان دفاع کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هیات رئیسه باید از شأن و اعتبار مجلس و نمایندگان دفاع کند، از عملکرد کمیسیون عمران در جلوگیری از طرح دغدغه های نمایندگان درباره املاک نجومی از شهردار تهران انتقاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروز (دوشنبه 24 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: براساس ماده 23 آیین نامه داخلی هیات رئیسه مجلس سوگند یاد کرده از اعتبار مجلس، شأن و شئون نمایندگان دفاع کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز بحث فتنه را مطرح کردند اما شما هیات رئیسه در مقابل امام جمعه ای که کل خانه ملت را فتنه حساب کرده است، واکنش نشان ندادید، در حالی که شما باید دفاع می کردید، مجلس خانه ملت است و قطعاً این اتهامات نباید به مجلس وارد شود.

وی در این رابطه ادامه داد: در مرحله اول رئیس مجلس وظیفه داشت در رابطه با موضوع مذکور از مجلس دفاع کند.

کواکبیان با اشاره به حضور قالیباف شهردار تهران در جلسه روز گذشته کمیسیون عمران مجلس گفت: دیروز در کمیسیون عمران مجلس اتفاق عجیبی افتاد و به متقاضیان تحقیق و تفحص از املاک نجومی اجازه داده نشد بحث خود را مطرح کنند و این استدلال را آوردند به دلیل اینکه پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شده، مجلس حق تحقیق و تفحص در این رابطه را ندارد یعنی چاقوی خودشان را کند کردند که این خیلی عجیب است.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همان شبی که غندالی مدیر عامل سابق صندوق ذخیره فرهنگیان دستگیر شد، فردای آن روز مجلس موضوع تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را تصویب کرد، بنابراین وقتی کاری از هیات رئیسه به کمیسیون ارجاع داده می شود، کمیسیون حق ندارد جلوی تحقیق و تفحص را بگیرد.

302/300

کد خبر: 704807

وب گردی

وب گردی