جهانگیری تاکید کرد:  قطار توسعه کشور در مسیر صحیحی قرار گرفته است

معاون اول رییس جمهور گفت: روند توسعه و قطار توسعه کشور در مسیر صحیحی قرار گرفته و به علت انتخاب درست مسیر، کشور به سرعت در حال پیشرفت است.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری عصر امروز (دوشنبه) در آیین افتتاح کارخانه گندله سازی شماره 2 و مجموعه ورزشی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر اظهار داشت: ممکن است برای کسانی که فقط نقاط ضعف را می بینند، نقاط قوت به چشم نیاید. البته انکار نمی کنم که نقاط ضعف هم وجود دارد و ما باید برای رفع بیکاری، بهبود معیشت مردم و توسعه مناطق محروم کشور برنامه ریزی کنیم اما سرعت توسعه کشور را نیز نمی توان انکار کرد.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به سفرهای اخیر خود که در یکی دو ماه گذشته انجام شد، افزود: در این سفرها پروژه ها و طرح های متعددی در بخش های مختلف افتتاح شد و در اکثر این طرح ها بودجه دولتی هیچ نقشی نداشته است.
وی افزود: کسانی که فکر می کنند با بودجه دولت کشور توسعه پیدا می کند باید این پنبه را از گوش خود خارج کنند.
جهانگیری افزود: شرکت هایی که به بخش خصوصی و نهادهای عمومی متعلق هستند، در حقیقت موتور اصلی توسعه کشورند.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به افتتاح کارخانه شماره 2 گندله سازی افزود: این مجموعه یک ریال از دولت پول نگرفته و طرح های متعددی برای توسعه در دست اجرا دارد.
جهانگیری گفت: شرکت های خصوصی و نهادهای عمومی باید به دنبال بهره وری بیشتر باشند و برای اینکه بتوانند در بازارهای بین المللی رقابت کنند باید برنامه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اولویت های توسعه صنعتی ایران،‌توسعه صنعت معدن است گفت: ایران دارای منابع، معادن، گاز و نیروی انسانی تحصیلکرده و متخصص برای توسعه صنایع معدنی است و می توانیم با برنامه ریزی این بخش از صنعت را به طراز بین المللی رسانده و برای کشور ارز آوری مناسبی داشته باشیم.
جهانگیری تاکید کرد: می توان اقتصاد ایران را بدون اتکا به درآمدهای نفتی اداره کرد چنانچه در شش ماهه اول امسال طراز تجاری صادرات ایران نسبت به واردات بدون احتساب درآمدهای نفتی مثبت بوده که این دستاورد بزرگی است.
معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی از رسالت های واحدهای بزرگ صنعتی توجه به مسائل اجتماعی است، گفت: مردم مناطق کویری نظیر کرمان انتظار دارند که واحدهای بزرگ صنعتی برای رفع نیازهای آنها کمک کنند و کاری که مجتمع گل گهر سیرجان در ساخت ورزشگاه و سایر امور اجتماعی انجام داده ارزشمند و قابل تقدیر است.
جهانگیری همچنین به مشکل کم آبی در برخی مناطق استان کرمان اشاره کرد و گفت: دولت در این زمینه برنامه ریزی های درستی در دست انجام دارد و خوشحالیم که شرکت های بزرگی همچون گل گهر سیرجان در زمینه پساب و احداث تصفیه خانه پیش قدم شده اند.
پیش از سخنان معاون اول رییس جمهور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افتتاح چندین طرح در بخش معدن و صنایع معدنی در یک ماه گذشته از تکمیل شدن زنجیره فولاد کشور و جلوگیری از خام فروشی در این صنایع خبر داد و اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید در زمینه تولید فولاد، گندله ، آهن اسفنجی و شمش گام های بلندی برداشته شده و در معادن مس، سرب ، روی نیز همین اقدامات انجام شده است.
همچنین مدیرعامل شرکت معدنی صنعتی گل گهر با اشاره به میزان تولیدات این مجموعه، از بی نیاز شدن صنایع کشور به گندله خبر داد و گفت: این واحد در برنامه ریزی های توسعه ای خود علاوه بر در نظر داشتن مفاهیم اقتصاد مقاومتی، بومی سازی و صادرات به مسائل اجتماعی نیز اهتمام ویژه ای داشته است.

302/300

کد خبر: 704921

وب گردی

وب گردی