دانشگاهی در آمریکا که وظیفه خود را ارائه تعالیم دینی به جوانان می‌داند

دانشگاه اوزارکس هدف نهایی خود را پروراندن انسانی می‌داند که خدا و انسان‌های دیگر را به اندازه خودش دوست بدارد.

به گزارش ایسکانیوز، "دانشگاه اوزارکس" رویایی برای "فوریست" بود که به حقیقت پیوست. جیمز فوریست مبلغ جوان مسیحی تصمیم گرفت خود را وقف توسعه پروتستانیسم در منطقه میسوری آمریکا کند. زمانی که او به این منطقه رسید متوجه جوانانی شد که به شدت نیازمند کسب آموزش های دینی هستند. جیمز به سراغ شورای کلیسای پروتستان در این منطقه رفت و با آن ها درباره ایده خود برای ساختن محلی که وظیفه آن ارائه تعالیم دینی به جوانان بود، سخن گفت.

رویای او پس از یکسال تلاش به حقیقت پیوست و مرکز تعلیمات دینی اوزارکس در سال 1906 تاسیس شد. فعالیت های این دانشگاه در ابتدا دو ساله و در سال 1956 چهار ساله شد.

این موسسه در سال 1990 موفق به اخذ مجوز دانشگاه شد و از همان ابتدا تبدیل به یکی از بهترین دانشگاه‌های غرب آمریکا شد.

این دانشگاه که صرفا بر پایه آموزش‌های دینی پروتستانتیزم بنا نهاده شده بود، به مرور با اضافه کردن تعالیمی برای افزایش غرور ملی مردم آمریکا، افزایش سطح جامعه مدنی و آشنایی با تاریخ به سوی حمایت از کشور آمریکا حرکت کرد. بعدها فعالیت‌های فرهنگی و نظامی نیز به تعلیمات این دانشگاه اضافه شد.

فعالیت‌های دینی این دانشگاه در زمینه‌های تلاش برای ادغام ایمان و آموزش، شیوه زندگی و کمک‌رسانی است. این دانشگاه پروتستان تلاش می کند در عین‌حال که عشق به خدا را در میان محصلان خود پرورش می‌دهد، به همان میزان عشق به انسان را نیز در میان محصلان خود افزایش دهد. آن ها هدف نهایی خود را پروراندن انسانی می‌داند که خدا و انسان‌های دیگر را به اندازه خودش دوست بدارد.

این دانشگاه تلاش می کند تا با تشویق محصلان خود به کارآموزی، فعالیت‌های تبلیغاتی و فرستادن محصلان به ماموریت‌های مختلف، آن‌ها را در محیط حقیقی قرار دهد. اینکار باعث می‌شود محصلان به گریختن از پرسش‌ها عادت نکنند و ضمن بازگشت به محیط دانشگاه، سکوت نکرده و به واکاوی مجدد و حل آن‌ها بپردازند.

یکی از برنامه های جالب این دانشگاه، مسافرت دانشجویان به کشور‌های دیگر است. در این برنامه تلاش می‌شود تا با مسافرت به انگلیس، نیوزلند، هلند، فیلیپین، آلمان، بلژیک، فرانسه و... محصلان با فرهنگ‌ها و عقاید مردمان جهان بهتر آشنا شوند.

یکی از فعالیت‌های این دانشگاه، تلاش برای برقراری ارتباط میان محصلان این دانشگاه در کلیساها، سازمان‌ها و کمک به آن ها برای انجام فعالیت‌های اقتصادی است.

303/300

کد خبر: 705125

وب گردی

وب گردی