سلیمانی:  همراهی و هماهنگی با افکار عمومی ضروری است

مشاور و مدیر کل روابط عمومی و تبلیغات مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سرعت پیشرفت تکنولوژی در دنیا و ضرورت همراهی و هماهنگی با افکار عمومی گفت: سعی کردیم اخبار مربوط به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به بهترین شکل ممکن و در سریع‌ترین زمان ممکن به دست مخاطبان در جامعه برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دوازدهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی با حضور رییس جهانی روابط عمومی، مدیران ارشد روابط عمومی وزارت خانه ها و سازمان های دولتی و خصوصی و همچنین اساتید دانشگاه های کشور از تاریخ 25 تا 26 آبان ماه در تهران برگزار شد که در پایان با اهدای جوایز به برگزیدگان به کار خود خاتمه داد.

رضا سلیمانی، مشاور و مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم که در کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: در دورة گذشته وقتی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درخواست دادم تا پیامی را برای این سمپوزیوم ارسال کنند، پذیرفتند. اما ایشان در این دوره پیشنهاد دادند تا شخصیت‌های جدیدی به این مراسم پیامی را ارسال کنند. اما وقتی اصرار برگزارکنندگان مراسم را دیدند تصمیم گرفتند که دوباره به سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی پیام دهند.

مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه سخنان خویش، با تأکید بر به روز بودن اطلاع‌رسانی‌ها، گفت: روابط عمومی، بدون پویایی، تغییر و برخورداری از علم و دانش و تکنولوژی، حتی اگر آب زلال هم باشد، به تدریج تبدیل به مرداب می‌شود و باید این زلال را همواره طراوتی نو بخشید که طراوت آن از چنین جلساتی ممکن است. امیدوارم نتایج این جلسات هم در هر دوره، نمایان‌تر و درخشانتر شود.

براساس رأی هیأت داوران، اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام به خاطر پارامترهای گوناگون، از جمله: ایجاد وب‌سایت، ارسال پیامک، مولتی‌مدیا، ایجاد وبلاگ سازمانی، ایجاد پرتال، خدمات و امکانات، تعداد کامنت‌ها، تعداد لینک‌های ثابت و غیرثابت، صفحه‌آرایی و لوگوی مناسب و سبک نوشتاری و ادبیات به روز، به عنوان روابط عمومی برتر انتخاب شد.

متن کامل پیام که توسط سلیمانی، مشاور و مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، قرائت گردید، به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر علم و آگاهی را، خورشیدی برای زدودن تاریکی‌های جهل و بی‌خبری از دل‌های مردم و جامعه بدانیم که چنین است، نهادها، امکانات و افرادی که در این مسیر کار می‌کنند، قابل ستایش و تقدیرند و باید به آنان در جهت افزایش آگاهی و موفقیت بیشتر کمک کرد.

نکته‌ی ظریف در این اطلاع‌رسانی‌ها، رشد روزافزون و خیره کننده تکنولوژی و شیوه‌های نوین اطلاع‌رسانی است که در حال حاضر، به عنوان علمی از علوم ارتباطات، سر از دانشگاه‌های کشور و حتی جهان درآورده است. بدیهی است رشد و پیشرفت سریع وسایل و تجیهزات ارتباطی، محدوده‌ی مرزهای سیاسی و جغرافیایی در جهان را درنوردیده و حصارهای خود خواسته و ناخواسته انحصار اطلاع‌رسانی و سانسورو بی‌خبری را شکسته و جهان امروز را حتی از یک دهکده کوچک نیز کوچک‌تر کرده است. مطمئنم کسانی که موفق می‌شوند مسلّح به علوم روز اطلاع‌رسانی باشند، افرادی فعال‌تر، هوشیارتر و از لحاظ روح و جسم بالنده‌تر خواهند بود.

یکی از شیوه‌های مرسوم برای اصلاح روش‌ها و تعمیق مواد درسی و حتی به روز کردن اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری، برگزاری نشست‌های علمی، برای هم‌افزایی و تبادل اطلاعات و تجارب در سطوح داخلی و بین‌المللی است.

برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی که تا به حال چندین دوره را پشت سر گذاشته، در این راستاست و حضور ارباب جراید، مدیران روابط عمومی‌ها، متخصصان و دانشمندان این علم از داخل و سراسر جهان، در کنار دانشجویانی که با عشق و علاقه، تحصیل علوم ارتباطات و روابط عمومی را انتخاب کرده‌اند، اقدامی بسیار مؤثر است و امیدوارم مباحث این گردهمایی و سایر نشست‌هایی که عنوان بین‌المللی نیز دارد، از طریق رسانه‌های متعدد که خوشبختانه رشد مناسبی نیز داشته‌اند، در جامعه منتشر شود که می‌تواند راهی در مسیر علاقه‌مندان بگشاید تا تجربه‌های عملی خویش را به شیوه‌های نوین علمی گره بزنند.

این‌جانب با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این دوره از سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی، به خاطر اعتقادی که به اطلاع‌رسانی دقیق در رشد جوامع دارم و تأثیرات آگاهی عمومی را در برون رفت کشور از بن‌بست‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در این 37 سال به دلیل کسب سال‌ها تجربه‌های سیاسی و مبارزاتی، به کرّات دیده‌ام، تأکید می‌نمایم که دست‌اندرکاران، پس از هر نشست و اجلاس، نتایج آن را در فضایی علمی و صمیمی به بحث بنشینند و راه‌های علمی و عملی ارتقاء سطح روابط عمومی‌ها را به صورت کاربردی به جامعه، به ویژه علاقه‌مندان ارائه دهند، زیرا جوانان مشتاق علوم اطلاع‌رسانی و اساتید این علم انتظار دارند نتایج نشست‌های گذشته در تعمیق مباحث و اجلاسیه‌های جدید، نمود کاربردی ملموس داشته و چراغهای هدایت جدیدی را برای اجلاس‌های آینده روشن نماید و این روند سال به سال و اجلاس به اجلاس رو به پیشرفت بوده و نتایج عملی برای جامعه و مردم همراه داشته باشد. همچنین باید رسانه‌ها را در کنار تعالیم اخلاقی، با روش‌های نوین آشنا کرد تا در زدودن ابرهای جهل و بی‌خبری موفق‌تر باشند. چرا که تلخی‌های حقیقت، به مراتب بهتر از شیرینی‌های کذایی، خبرهای دروغ، تملّق‌های بی‌اساس، پنهان کاری‌ها، سانسور و تحریف واقعیت‌هاست.

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران بعدی بود که در این مراسم صحبت‌هایی را ایراد کرد. وی در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به شعار تغییر که در سمپوزیوم امسال وجود دارد گفت: در سال‌های گذشته این ارتباطات وجود نداشت در نتیجه مردم برای اینکه محضر عالمی را درک کنند باید ماه‌ها راه می‌رفتند تا از این فیض ببرند اما در ارتباط با اینکه دنیا و بحث ارتباطات بسیار تغییر کرده است و شعار تغییر باید بگویم که اگر ما برخیزیم و یک قدم جلو برویم هر روز و هر روز این کار را انجام دهیم غیر از آنی می‌شویم که الان هستیم در واقع مشکل از نگاه ماست که ما را زمین گیر می‌کند.
وی ادامه داد: نگاه مهمترین بحثی است که باید به آن توجه داشت زیرا آنچه را که می‌بینیم به دست می‌آوریم و انسان به دنبال بینهایت است اما تغییر باید از کجا آغاز شود. تغییر را باید از خود شروع کنیم و این تغییر باید به سوی زیبایی و خلاقیت باشد نه اینکه به سوی زشتی و شیطان برویم. قرار نیست از جای دیگری بیایند و ما را درست کنند. خودمان باعث شدیم که الان در این شهر آلوده خفه شوییم.

300/501

کد خبر: 705505

وب گردی

وب گردی