کاروانسراهای شاه عباسی کرج و پاکدشت بزودی به بهره برداری می رسند

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: کاروانسراهای شاه عباسی و پاکدشت با بودجه و کمک این کانون، بزودی به بهره برداری می رسند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا،ابراهیم رضایی بابادی افزود: بهره برداری از دو کاروانسرای شاه عباسی کرج و پاکدشت بزودی آغاز می شود و اکنون مراحل پایانی مرمت را طی می کنند.
او ادامه داد: علاوه بر این، مرمت مجموعه ای در استان کرمانشاه و سه مجموعه تاریخی حجت آباد وزیر در یزد، مهر سبزوار و دیرگچین در مسیر قم به گرمسار را آغاز کردیم.
رضایی بابادی تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم با طی مقدمات اولیه، بزودی مرمت این مکان ها را انجام دهیم و به توسعه فضاهای اقامتی و فضاهای جذاب برای گردشگران خارجی کمک کنیم.
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: کاربری این مراکز معمولا مرتبط با گردشگری است و در آنها کافی شاپ، سفره خانه و ... دایر خواهد شد.
اوتصریح کرد: برخی پروژه های مذکور، در قالب پروژه های صندوق احیا به ما واگذار شده اند و برخی مثل کاروانسرای پاکدشت از سازمان اوقاف و امور خیریه اجاره شده و برخی دیگر مرتبط با سازمان میراث فرهنگی هستند.

ترویج ایمنی سفر و فرهنگی صحیح رانندگی
رضایی بابادی گفت: یکی از گرایش های کار کانون، برگزاری رالی های مختلف است که این امر با هدف الگوسازی برای توسعه سفر ایمن و سفر همراه با استانداردهای لازم برای رانندگان صورت می گیرد.
او ادامه داد: به تازگی یک رالی مختص بانوان برگزار کردیم و امیدوارم بتوانیم در استان های دیگر نیز این رالی را در آینده، توسعه بدهیم و مسیرهای مختلف استانداردی را با همکاری فدراسیون اتومبیلرانی طراحی کنیم.
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تاکید کرد: برگزاری رالی های مختلفی چون رالی طبیعت گردی، رالی جوانان، بانوان و گرایش های مختلف صنفی را هم در دست اقدام داریم.
او افزود: اکنون توجه بیشتر ما به حوزه ایمنی سفر است و حوزه آموزش و حوزه نظارت، کنترل و توسعه استانداردهای رانندگی نیز مهمترین بخش فعالیت های ما را دربر می گیرد.
رضایی بابادی گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که در کشور با آن روبرو هستیم، فرهنگ رانندگی است و هرچه در این باره فرهنگ سازی شود باز هم کم است زیرا می تواند از اتلاف انرژی و تلفات جانی جلوگیری کند.
700/703

کد خبر: 705516

وب گردی

وب گردی