از مسابقه کتابخوانی تا تئاتر دانشجویی/هرآنچه در حوزه فرهنگی واحد تویسرکان می گذرد

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان، برنامه های فرهنگی این واحد دانشگاهی را تشریح کرد.

علی بداقی (معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان) در گفت و گو با ایسکانیوز در رابطه با برنامه های فرهنگی این واحد دانشگاهی بیان کرد: انجام فعالیتهای مذهبی همچون مراسم مذهبی بزرگداشت شهادت و ولادت ائمه (ع) ،عزاداری محرم و یادواره شهدا ، اردوی های زیارتی مشهد مقدس و قم جمکران، مسابقات سراسری قرآن وعترت و اردوهای راهیان نور، اردوهای جهادی، برگزاری جلسات روخوانی قرآن کریم در مسجد و خوابگاه ، شرکت درمراسم ملی و مذهبی شهرستان را در لیست برنامه ها داریم.

وی هم چنین در اشاره به برگزاری نشستهای معرفتی فرهنگی بیان کرد: نشستهای توجیهی ازدواج و روابط دختر و پسر، نشست مواد مخدر وروانگردان ،نشست تغذیه در اسلام ، نشست های سیاسی با موضوع انتخابات ، مهدویت از دیدگاه امام خمینی ، نشست شیطان شناسی ،نشست فضای مجازی و اینترنت و آسیب ها، نشست ملاکهای انتخاب همسر، نشست بررسی آسیب های اجتماعی جوانان ،نشست ازدواج موفق ، نشست خانواده و تربیت فرزند، نشست نماز، همایش وحدت حوزه و دانشگاه ، نشست با موضوع حجاب و آراستگی، از سری برنامه های دانشگاه تویسرکان است.

بداقی ادامه داد: همچنین برگزاری تأتر و نمایش مذهبی و طنز توسط گروه هنرمندان دانشجوئی در سالن آمفی تآتر دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر فعالیت های فرهنگی این واحد دانشگاهی افزود: فضاسازی و تبلیغات با موضوعات مختلف فرهنگی ، اخلاقی ، اجتماعی و مذهبی در سطح دانشگاه از جمله کارهایی است که معاونت فرهنگی و دانشجویی تویسرکان، پیگیر آن است. همچنین تلاش کردیم فضای مناسبی را برای برگزاری مراسم ملی و مذهبی در سطح دانشگاه ایجاد کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان در اشاره به جلساتی که در دانشگاه برگزار می شود اظهار کرد: برگزاری جلسات هم اندیشی اساتید همراه با نقد و آزاد اندیشی و جلسات پرسش و پاسخ دانشجویان با موضوعات مختلف فرهنگی و مذهبی را داریم و همچین برگزاری از جلسات تخصصی شورای فرهنگی را نیز برگزار می کنیم.

بداقی در رابطه با مسابقاتی که در دانشگاه تویسرکان برگزار می شود گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوعات مختلف فرهنگی و اعتقادی در سطح دانشگاه و همچنین برگزاری مسابقات هنری، عکس و ... در این واحد برگزار می شود.

او ادامه داد: ما اقامه نماز جماعت در مسجد دانشگاه و نمازخانه خوابگاه به صورت مرتب برگزار می کنیم. برگزاری کلاسهای فوق برنامه هنری و آموزشی دانشجویان در سطح دانشگاه، برگزاری اعمال مذهبی و مراسم مذهبی در سطح خوابگاه و برگزاری اردوی درون شهری به باغ دانشگاه جهت دانشجویان مستقر در خوابگاه نیز از دیگر برنامه های این واحد است.

بداقی اضافه کرد: با همت دانشجویان، چاپ نشریات دانشجویی در دفتر فرهنگ اسلامی انجام میشود. همچنین نمایشگاه کتاب را در سطح دانشگاه داشتیم که بسیار مورد استقبال واقع شد. از دیگر فعالیت های فرهنگی این واحد دانشگاهی، ثبت نام از دانشجویان مزدوج و انجام کارهای مربوط به آنها است.

وی در پایان با اشاره به تشکل های واحد دانشگاهی تویسرکان گفت: تشکیل کانونهای فرهنگی و هنری و ساماندهی امور مربوط به آنها،همکاری با بسیج اساتید و انجام برخی از امور مربوط به بسیج اساتید،تشکیل هیئت های مذهبی دانشجویی و کارمندی و برگزاری جلسات متعدد در طول سال و فعالیت در فضای مجازی و تشکیل گروهها و کانالهای فرهنگی از دیگر برنامه هایی است که در حال انجام آن هستیم.

502500

کد خبر: 705611

وب گردی

وب گردی