کوهکن تشریح کرد: آغاز جنگ قدرت برای پادشاهی سعودی

نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: اقدامات و مداخلات عربستان این کشور را آسیب پذیر کرده است ، این وضعیت باتوجه به جنگ درون خانوادگی سعودی فضای اعتراضات مردمی و حتی فروپاشی ریاض را فراهم می کند.

به گزارش ایسکانیوز، محسن کوهکن با بحرانی خواندن وضعیت حکومت عربستان گفت: سیستم چرخش قدرت در رژیم سعودی با انقراض فرزندان ملک عبدالعزیز دچار بحران شده اند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: فرار سعودی ها از بن بست شکل گرفته در تعیین پادشاه آینده عربستان ، ریاض را دچار سرگیجه کرده است.

وی در ادامه افزود: عربستان ناچار است طرحی جدید درباره نسل دوم رژیم سعودی تدوین کند اما باتوجه به رفتارهای ملک سلمان و محمد بن سلمان این مساله حل نخواهد شد.

کوهکن با اشاره به انتشار شایعه روی کارآمدن محمد بن سلمان گفت: دور از ذهن نیست که جانشین ولیعهد سعودی به دنبال تصاحب قدرت با دیگر شاهزادگان وارد جنگ درون خانوادگی شود.

وی تاکید کرد: سرکوب شاهزاده‌های سعودی که هرکدام سهمی از قدرت و ثروت را مطالبه می کنند منجر به تضعیف رژیم حاکم بر عربستان خواهد شد.

این نماینده مجلس دهم ضمن تقبیح رویکرد سعودی در خاورمیانه در گفت و گو با خانه ملت، گفت: اقدامات و مداخلات عربستان این کشور را آسیب پذیر کرده است ، این وضعیت باتوجه به جنگ درون خانوادگی سعودی فضای اعتراضات مردمی و حتی فروپاشی ریاض را فراهم می کند.

300/302

کد خبر: 705809

وب گردی

وب گردی