تکمیل و بهره برداری 500 هزار مترمربع از پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه آزاد/ بهره برداری از پروژه حمل و نقل کابلی واحد علوم و تحقیقات تهران تا پایان امسال

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی از پیشرفت 80 درصدی پروژه حمل و نقل کابلی در واحد علوم و تحقیقات تهران و بهره برداری از آن تا پایان سال خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس محسن هاشمی درباره ضرورت اجرای این پروژه گفت: به دلیل اختلاف ارتفاع بالغ بر 400 متری سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، هزینه بالای جابجایی دانشجویان و کارکنان و نبود امنیت کافی توسط سیستم حمل و نقل فعلی خصوصا درفصل زمستان، طرح سیستم حمل و نقل کابلی توسط معاونت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شد.

وی افزود: در اوایل سال 93 این طرح به تصویب هیات رئیسه این دانشگاه رسید و در نهایت پس از برگزاری مناقصه، اواخر سال 93 درقالب پروژه طرح و ساخت به شرکت تام ایران خودرو ابلاغ شد. از مشخصات این پروژه می توان به طول مسیر هزار و 742 متری و حجم جابجایی مسافر به میزان 2هزار نفر در ساعت اشاره کرد. همچنین این پروژه شامل 4 ایستگاه ، 18 پایه و 77 کابین است.

مهندس هاشمی با بیان اینکه با شروع عملیات اجرایی در اوایل سال 94، درحال حاضرپیشرفت فیزیکی این پروژه حدود 80 درصد رسیده، گفت: این پروژه شامل انجام عملیات اجرایی فونداسیون 16 پایه، عملیات ساخت و حمل 18 دکل به کارگاه، انجام عملیات عمرانی فونداسیون ایستگاههای 1 ، 3 و 4، ساخت کلیه تجهیزات خارجی و حمل بخش عمده ای از آن به کارگاه و عملیات نصب تجهیزات ایستگاه شماره یک است.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود با پایان عملیات اجرایی پروژه، بهره برداری اولیه تا پایان سال جاری محقق شود.

وی با اشاره به سیاست های مدیریت دانشگاه درخصوص توسعه گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک میلیون مترمربع فضای خوابگاهی در سراسر کشور است که نیمی از آن خالی بوده و یا با ضریب اشغال پایینی استفاده می شود، از این رو موضوع تغییر کاربری و تبدیل به احسن این ساختمان ها و ایجاد فضاهای گردشگری مطرح شد.

وی افزود: برای تبدیل این ساختمان ها به هتل و ورود آنها به زنجیره گردشگری کشور، تفاهمنامه ای بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منعقد شد و همچنین شرکت توسعه گردشگری (تگتاپ) تاسیس شد.

مهندس هاشمی با بیان اینکه فعالیت های این شرکت در 3 محور پیگیری می شود، افزود: ایجاد هتل های زنجیره ای در سراسر کشور( که در همین راستا اجاره هتل فرهیختگان در شهر تهران به بخش خصوصی به منظور تجهیز و بهره برداری صورت گرفت)، استفاده از ساختمان های بلااستفاده یا نیمه کاره واحدها در سراسر کشور که در همین راستا می توان به تغییر کاربری ساختمان نیمه تمام واحدهای مشگین شهر، یزد و مهران به هتل و مرکز دره شهر در استان ایلام اشاره کرد که از جمله فعالیت های صورت گرفته در خصوص توسعه گردشگری در دانشگاه به شمار می رود.

وی ادامه داد: طراحی و اجرای مجتمع های گردشگری- اقامتی در تهران، جزیره کیش و تشگون (واقع در خرم آباد تنکابن) از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا به شمار می رود.

مهندس هاشمی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمامی از اولویت های این حوزه به شمار می رود، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال 1395 حدود 500 هزار مترمربع از پروژه‌های نیمه تمام باقی مانده تکمیل و بهره برداری شود. همچنین حدود 160 هزار مترمربع از آن نیز که دارای پیشرفت کمی بوده و به آن نیازی جدی وجود ندارد از سوی مدیریت دانشگاه و واحد تعیین تکلیف خواهند شد.

وی با بیان اینکه برنامه مهم دیگر معاونت عمرانی تا پایان امسال ایجاد جهش در فرایند تجمیع واحدها در کلانشهر تهران است، افزود: امیداوریم با اجرای این طرح و افزایش زیرساختهای آموزشی، مزیت دانشگاه آزاد اسلامی در رقابت با سایر دانشگاهها بهبود چشمگیری یابد.

به گفته مهندس هاشمی، بهره‌برداری از ساختمان آموزشی-پزشکی (بلوک 6 اداری)، بهره برداری از بلوک های آموزشی 1 و2 واحد علوم و تحقیقات، تکمیل احداث فضای سبز و جنگلکاری سایت واحد علوم و تحقیقات، اجرای مجتمع اقامتی، رفاهی و فرهنگی پاسداران مشهد مقدس، بهره برداری از ساختمان آموزشی بوعلی واحد تهران مرکز، ساختمان تحصیلات تکمیلی واحد کرج و .... از دیگر برنامه‌های سال 1395 است.

200

کد خبر: 706559

وب گردی

وب گردی