رونمایی از موتورسیکلت برقی ساخت دانشجویان دانشکده سما واحد کرج

موتورسیکلت برقی البرز ساخت دانشجویان دانشکده سما واحد کرج با حضور معاون دانشگاه و رئیس سما واحد کرج، رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز، موتور سیکلت برقی البرز ساخت دانشجویان دانشکده سما واحد کرج در مراسم معرفی دستاوردهای پژوهشی دانشکده فنی و حرفه‌ای سما واحد کرج به عنوان مهمترین دستاوردهای این دانشکده است، رونمایی شد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه­‌ای سما واحد کرج گفت: موتورسیکلت برقی البرز حاصل پژوهش و ساخت دانشجویان این مجموعه است.

مهندس حمیدرضا محسنی‌­نژاد با بیان اینکه این دانشکده 4 هزار دانشجو دارد، افزود: ورودی­‌های این دانشکده بیشتر از هنرستان‌­های کرج هستند.

وی ادامه داد: برای هدایت استعدادهای موجود اهتمام ویژه­ای وجود داشته است و در چهار محور امکانات، فعالیت­‌ها، دستاوردها و افتخارها این دانشکده است.

محسنی‌نژاد با بیان اینکه در گروه مکانیک خودرو چندین کارگاه و 10 آزمایشگاه مجهز در گروه الکترونیک وجود دارد، گفت: این دانشکده 25 عضو هیات علمی، 400 مقاله در همایش­‌ها و کنفرانس­‌ها و 6 کتاب از تالیفات مجموعه سما کرج بوده است.

وی افزود: 3 مسابقه مهارتی در سطح منطقه و 400 طرح پژوهشی از سوی استادان ارائه شده و برگزاری کارگاه‌­ها و دوره‌­های مهارتی دانشجویان از جمله برنامه­‌های این دانشکده بوده است.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای سما واحد کرج با بیان اینکه 50 مسابقه علمی و مهارتی با نگاه کاربردی برگزار شده است، اظهار کرد: با توجه به امکانات و بودجه‌ موجود دستاوردهای پژوهشی متعددی داشتیم که ساخت خودرو برقی، موتورسیکلت برقی، ربات پرنده، ربات انسان­‌نما، راه‌­اندازی و تجهیز اتاق رباتیک و راه‌اندازی آرشیو و نمایشگاه دائمی معماری از جمله آنها است.

وی با بیان اینکه سما کرج آموزشکده برتر پژوهشی در اولین جشنواره پویش سازمان سما در سال 95 بوده گفت: با توجه به دستاوردهایی که این مجموعه داشته طرح­‌ها و برنامه­‌های متعددی در برنامه­‌های آینده دانشکده سما واحد کرج قرار دارد.

سیاست­‌های کلی آموزش و پرورش نهادینه کردن سیستم مهارت­‌پروری است

معاون دانشگاه و رئیس سما واحد کرج نیز در این مراسم با حضور رستمی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج، سعیدی کارشناس مسئول پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان البرز و جمعی از مدیران هنرستان‌های شهرستان کرج برگزار شد، با توجه به اهداف دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: مجموعه سما زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی بوده و مجموعه فعالیت‌­های آن در حوزه آموزشکده‌­های فنی حرفه‌­ای است.

دکتر حسین ملهم ادامه داد: افتخارهایی در مدارس و مجموعه فنی و حرفه‌­ای کسب شده و آنچه حائز اهمیت است با توجه به سیاست­‌های کلی آموزش و پرورش نهادینه کردن سیستم مهارت­‌پروری است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به نیاز جامعه مهارت­‌محور بودن باید در دستور کار مدارس قرار گیرد، گفت: «اکنون جامعه به افراد فنی نیازمند است و مدارس در این رابطه گام ابتدایی را بر می­‌دارند که امید است از این طریق مهارت­‌های ضروری کشور آموزش داده شود.»

به گزارش آنا، در پایان مراسم برخی از مدیران هنرستان‌ها به همراه مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج از اتاق رباتیک، نمایشگاه معماری، کارگاه­‌ها و آزمایشگاه­‌های دانشکده بازدید کردند.

200

کد خبر: 706887

وب گردی

وب گردی