شورای زنان فرهیخته دانشگاه در حوزه مربوط به زنان هم باید پاسخ بدهد و هم پاسخ بخواهد

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:شورای زنان فرهیخته دانشگاه در حوزه مربوط به زنان هم باید پاسخ بدهد و هم پاسخ بخواهد.

به گزارش ایسکانیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین عسکری درباره فضای حاکم بر دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار ایسکانیوز اظهار کرد:در حال حاضر ما گفتمان های متنوعی از قبیل گفتمان انقلاب ، دفاع مقدس ، سازندگی ، اصلاحات ، اصول گرایی را پشت سر گذاشتیم و در حال تجربه گفتمان اعتدال در جامعه دینی هستیم . همزمان با شروع پیدایش گفتمان اعتدال تیم مدیریتی میرزاده در مهر ماه 92 و در حالیکه فضای حاکم بر دانشگاه،اصولگرایی بود،استقرار پیدا کرد .مبنای کار میرزاده از ابتدا ،تاکید بر شورا و مشورت در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی بود.

او افزود: تاسیس شورای زنان فرهیخته در دانشگاه و استفاده ازنقطه نظرات آنان در برنامه های مدیریتی دانشگاه از جمله ی اولویت های ایشان در حوزه زنان بود . همه می دانیم موضع اعتدال در واقع موضع مشورت و احترام به نظر ،فکر و اندیشه دیگران است .از آنجایی که در مکتب فکری امام راحل (ره) ،اداره درست جامعه و بویژه دانشگاه ها،سه عنصر عدالت ، آزادی و امنیت مورد تاکیدبوده است؛ بنابراین پرهیز ازافراط و تفریط و داشتن مشی اعتدالی در مدیریت دانشگاه ها، امری ضروری و انکار ناپذیر است . از این رو شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی منزلت و کرامت زن را مبنای نظر و عشق و ایمان به خدا و نوع دوستی را دستور کار خود قرار داده است .

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: همه ما می دانیم از نظر مکتب اسلام ، انسان موجودی خودساز ، محیط ساز و سرنوشت ساز است ؛همچنین تاریخ نشان داده که زن مسلمان هنگامی که در چهره بانوی بزرگی همچون زینب کبری (س) نقش آفرینی داشته همیشه زنده ، سازنده و رزمنده بوده است . حتم دارم شورای زنان فرهیخته گفتمان تئوریک و راهبردی و تنظیم عادلانه روابط و مناسبات را در دستور کار دارد . بانک اطلاعات نیروی انسانی کارآمد در آن شورا مد نظر است ، بطوری که با استفاده از دستورالعمل های قرآنی و توانمندی زنان فرهیخته حرکت های اصلاحی و قانون مدارانه را پیجویی می کند. رعایت انصاف و عدالت در بهره گیری از موهبات الهی و خدایی و رهایی از تنگناهای خود خواسته در دستور کار است . تنگناهایی که کج بینی و کج روی و کوته نظری در مسائل زنان را باعث گشته و چالش آفرین است . برای رهایی از موانع و موجبات غفلت در حوزه زنان تمسک به ایده پردازی ، نوآوری و بیان و تبلیغ آن بهترین راه حل است .

عسکری ادامه داد: همه می دانیم اسلام و انقلاب جایگاه عالی برای زن را امری حتمی دانسته و رسیدن به آن را لازم شمرده و ارزش گذاری های خوبی هم در این رابطه به انجام رسانیده است. ما می توانیم نمونه نوینی از زن برجسته و والای ایرانی را به دنیا به عنوان الگو معرفی کنیم . زنان اندیشمند و آگاه چه در حوزه و چه در دانشگاه در این رابطه باید پیش قدم باشند و گام های مطمئن و استواری بردارند و روشهای درست را تدوین و مورد عمل قرار بدهند و از تحجر و یا افتادن در دام های ساخته و پرداخته دشمنان اسلام و انقلاب پرهیز کنند و برای ایجاد تحول و جبران عقب ماندگی ها از توانمندیهای استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی استفاده کنند .

او خاطر نشان کرد: زنان فرهیخته فرصت های خوبی را دراین شورا ، پیش روی دارند از جمله این فرصت ها زعامت فکری و یادگار فلسفی و عرفانی امام رحمت الله علیه، خانم دکتر طباطبائی است . فرصت دیگر وجود تشکل و شبکه فراگیر کشوری برای شورای زنان فرهیخته است که با درایت و آینده نگری میرزاده ریاست عالی دانشگاه بوجود آمده است و این تشکل می تواند پتانسیل های بالقوه در حوزه زنان را شناسایی و آنان را به فعلیت درآورد .

او در پایان اضافه کرد: جهت دادن به رساله های دکتری و پایان نامه های تحصیلات تکمیلی برای حل مشکلات و معضلات پیش روی زنان جامعه ، ارتقا و چابک سازی سازمانی این حرکت تشکیلاتی زنان فرهیخته ، تاسیس اتاق های فکری مشاوره ای ، کرسی های آزاداندیشی ، ایجاد بانک ایده های نوآورانه و خلاق می تواند از برنامه های کاری شورای زنان فرهیخته در دانشگاه آزاد اسلامی باشد .
خلاصه سخن اینکه شورای زنان فرهیخته دانشگاه در حوزه مربوط به زنان هم باید پاسخ بدهد و هم پاسخ بخواهد .

203/200

کد خبر: 707140

وب گردی

وب گردی