انتقاد آلن ژوپه از فیون به خاطر "رضایت بیش از حد" از پوتین

کاندیدای حزب جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه رقیب هم حزبی خود را به خاطر رضایت بیش از حد از رییس جمهوری روسیه به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آلن ژوپه، کاندیدای حزب جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با اشاره به مساله کریمه و سوریه گفت:‌ ما باید با روسیه به مذاکره بپردازیم اما این مذاکرات باید صریح باشد. به عقیده من، فرانسوا فیون، رقیب هم حزبی من در این انتخابات موضعی نرم در قبال روسیه دارد.

درحالیکه آلن ژوپه به بیان این مساله پرداخته که نمی‌توان با بشار اسد، رییس جمهوری سوریه به صلح در این کشور رسید، فیون بارها در جریان رقابت‌های انتخاباتی‌اش گفته که هیچ انتخاب دیگری بجز همکاری با روس‌ها و دولت سوریه برای از میان بردن داعش نیست.

فرانسوا فیون اغلب تاکید کرده که مسکو تنها عامل مشکل سازی در بحران اوکراین نیست.

ژوپه گفت:‌ در سوریه من تماما با اولویت اول یعنی نابودی داعش موافقم اما از روسیه انتظار دارم برای برون رفت از بحران راه حلی ارائه کند.

وی ادعا کرد: حل در ائتلاف روسیه و ایران نیست که فیون معتقد است ایران در عراق، یمن و سوریه نقشی که به برقراری صلح کمک کند ایفا نکرده است.

وی مدعی شد:‌ حزب ‌الله لبنان یک حزب ایرانی است که اسرائیل را تهدید می‌کند باید جدی‌تر و صریح‌تر با روسیه برخورد کنیم.

در روز یکشنبه فرانسوا فیون و آلن ژوپه خودشان را برندگان دور نخست انتخابات اولیه در حزب جمهوری خواهان اعلام کردند به طوریکه فیون با 44 درصد و ژوپه 28 درصد آرا را کسب کردند. دور بعدی این انتخابات برای تعیین نامزد نهایی قرار است روز 27 نوامبر برگزار شود.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 707320

وب گردی

وب گردی