دونالد ترامپ در گفت و گو با نیویورک تایمز چه گفت؟

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیروز آمریکا در گفتگو با شماری از سردبیران روزنامه نیویورک تایمز گفت دیگر موضوع محاکمه هیلاری کلینتون را پیگیری نخواهد کرد و ترجیح می دهد مشکل دو دستگی مردم آمریکا را حل و این کشور را بار دیگر متحد کند.

به گزارش ایسکانیوز دونالد ترامپ رئیس جمهور پیروز آمریکا در گفتگو با شماری از سردبیران روزنامه نیویورک تایمز گفت دیگر موضوع محاکمه هیلاری کلینتون را پیگیری نخواهد کرد و ترجیح می دهد مشکل دو دستگی مردم آمریکا را حل و این کشور را بار دیگر متحد کند.

متن کامل این مصاحبه به شرح زیر است:

آرتور سولزبرگر: آیا موضوعی وجود دارد که بخواهید با آن این مصاحبه را آغاز کنید، قبل از آن که ما به سوالات بپردازیم؟

دونالد ترامپ: من احترام زیادی برای نیویورک تایمز قائلم. این یک نشریه خاص است و همواره خاص بوده است. فکر کنم با من بسیار سخت گیرانه برخورد شد.

با من به شدت ناعادلانه برخورد شد. من تنها از نیویورک تایمز گلایه ندارم اما می خواهم بگویم نیویورک تایمز سخت گیرانه تر از همه با من برخورد کرد.

اما می خواهم بگویم قرار است افراد با استعدادی را بکار بگیریم. ما گزینه های زیادی برای هر سمتی در اختیار داریم . نوع پست و سمت مهم نیست ما افراد خارق العاده زیادی داریم. شایستگی و توانایی افرادی که در اختیار داریم بسیار خوب است.

ما سخت تلاش می کنیم بهترین افراد ممکن را به خدمت بگیریم. نه لزوما افرادی که از نظر سیاسی افراد مناسبی هستند زیرا این اقدام دیگر کارایی لازم را ندارد. ما واقعا کارشناسان خوبی داریم. برخی از آنها شناخته شده و برخی ناشناخته هستند اما آنها در رشته های خود افراد شناخته شده و بهترین هستند. این موضوع برای من مهم است.

ما در یک انتخابات بسیار دشوار به پیروزی رسیدیم . هجده ماه زمان برد اما ما توانستیم در آن به پیروزی برسیم. ارقام نهایی نیز در حال منتشر شدن هستند. ارقام میشیگان تأیید شده است. این ارقام بسیار فراتر از انتظارات بوده است.

همان گونه که می دانید من سخنرانی های بسیاری طی چهار هفته گذشته انجام دادم و شاهد حضور افراد زیادی بودیم .

ما یک پیروزی بزرگ به دست آوردیم. ما آرای مردمی را از آن خود کردیم اما این یک کارزار متفاوت بود. دوران خارق العاده ای را پشت سر گذاشتیم. ما کشور و بردم بزرگی داریم. و اشتیاق آنها واقعا خارق العاده بود. روزنامه لس آنجلس تایمز یک نظرسنجی انجام داد که جالب بود زیرا من در آن نظرسنجی در صدر بودم. آنها عامل اشتیاق را به نظرسنجی خود افزودند و حامیان من اشتیاق زیادی داشتند و این در حالی است که حامیان هیلاری کلینتون از این اشتیاق برخوردار نبودند.

او در نهایت نتوانست آرای آفریقایی-آمریکایی را از آن خود کند. آنها به من رأی دادند . آنها سخنان مرا دوست داشتند.

من در زمینه جذب آرای زنان نیز موفق بودم . در تجمعات من شمار زیادی زن حضور داشتند که پلاکاردهایی در حمایت از من حمل می کردند. اما بر اساس نظرسنجی ها، من آمار خوبی در ارتباط با زنان نداشتم.

دین باکت: همان گونه که اشاره کردید شما اقدام خارق العاده ای انجام دادید. شما به شمار زیادی از مردم که به واقع خواستار تغییر در واشنگتن بودند،‌ انرژی تزریق کردید. اما شما همچنین به شمار زیادی از مردم در کنوانسیون راست افراطی که آخر این هفته در واشنگتن برگزار شد، انرژی تزریق کردید. از این رو،

می خواهم در این باره بیشتر صحبت کنید و می خواهم درباره مدیریت افرادی صحبت کنید که گروه بزرگی نیستند اما از شما انتظاراتی دارند و درباره کشور عصبانی هستند. سوال نخست من این است که چگونه این افراد را مدیریت می کنید؟

ترامپ: من نمی خواهم به این گروه انرژی بدهم. من این گروه را رد می کنم. نمی دانم این گروه چهار سال پیش کجا بودند و چرا برای رامنی و مک کین و دیگران کاری نکردند. این همان گروهی نیست که من بخواهم به آنها انرژی بدهم. کاری که ما می خواهیم انجام بدهیم متحد کردن کشور است زیرا کشور به شدت دو دسته شده است. ما کاملا دو دسته شده ایم و من سخت در تلاشم کشور را متحد کنم. این موضوع برایم اهمیت دارد. ما در کشوری دو دسته زندگی می کنیم. ما از بسیاری جهات دو دسته هستیم.

مگان هابرمن: صبح امروز کلیان کانوی درباره پیگرد قضایی هیلاری کلینتون سخنانی را مطرح کرد. آیا می توانید در این باره بیشتر توضیح دهید؟. آیا فقط موضوع ایمیل ها مطرح است یا این که موضوع بنیاد او نیز وجود دارد و شما این تصمیم را گرفتید؟

ترامپ: من می خواهم رو به جلو حرکت کنم. نمی خواهم پسرفت داشته باشم. نمی خواهم به کلینتون ها آسیب برسانم. واقعا نمی خواهم چنین کاری انجام دهم. او از بسیاری جهات آسیب دید و من به هیچ وجه نمی خواهم به آنها آسیب برسانم. آنها می گویند این یک کمپین شنیع بود . اما من می گویم شما توانستید نسخه های زیادی از روزنامه خود را بفروشید. من می خواهم بگویم که نمی خواهم به آنها آسیب برسانم. من می خواهم بر کشور متمرکز شوم و رو به جلو حرکت کنم.

سولزبرگر: ایده حرکت رو به جلو ایده ای است که شما از آن سخن گفتید. منظورتان چیست؟

ترامپ: برنامه بهداشت عمومی بسیار اهمیت دارد. من به شدت به لایحه مهاجرت توجه دارم و فکر می کنم افراد حاضر در این اتاق نیز از این موضوع خوشحالند. شما پنجاه سال پیش درباره لایحه مهاجرت مطلب نوشتند اما هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است.

موضوعات بسیار زیادی وجود دارند که من به آنها توجه می کنم. این یک انتخابات بسیار دردناک بود که در آن موضوع ایمیل ها و مسائل مرتبط با بنیاد (کلینتون) مطرح شد.

کارولین رایان: آیا فکر می کنید این موضوع سبب ناامیدی حامیان شما شد که خواستار پاسخ گویی کلینتون ها بودند؟ می خواهید به آنها چه بگویید؟

ترامپ: فکر نمی کنم آنها ناامید شده باشند. به آنها توضیح خواهم داد که ما باید از بسیاری جهات کشورمان را نجات دهیم. زیرا کشور ما در واقع در درد سر بدی افتاده است. ما با مشکلات زیادی مواجه هستیم. یکی از مشکلاتی که درباره آن صحبت کردم، دو دستگی است. فکر می کنم شمار زیادی از مردم خوشحال شوند که من با این استدلال نمی خواهم این کار را انجام دهم. استدلال من این است که ما در مسیری متفاوت حرکت می کنیم.

توماس فریدمن: یکی از موضوعاتی که شما نمی خواستید درباره آن صحبت کنید موضوع تغییرات آب و هوایی و توافقنامه پاریس بود. شما می خواهید آمریکا را از مسیر هدایت جهان برای مقابله با تغییرات آب و هوایی خارج کنید؟

ترامپ: من با دقت این موضوع را بررسی می کنم. این یک موضوع جالب است. من ذهنی باز دارم و قصد دارم درباره بسیاری از موضوعات بررسی انجام دهم. وجود هوایی سالم بسیار حیاتی است و آب تمیز بسیار اهمیت دارد. ما دیگر در حالت رقابتی با دیگر کشورها قرار نداریم و ما مجبوریم خودمان را رقابتی کنیم. به دلایل بسیاری ما رقابتی نیستیم.

الیزابت بومیلر: می خواهم بار دیگر درباره موضوع ایمیل ها و بنیاد کلینتون سوال بپرسم. آیا منظور شما این بود که در هر دو مورد قصد پیگیری ندارید؟

ترامپ: بله. من فقط می خواهم رو به جلو حرکت کنم. برخی اقدامات خوبی در بنیاد انجام شده است و آنها در عین حال ممکن است اشتباهاتی مرتکب شده باشند. فکر می کنم زمان آن فرا رسیده است تا بگوییم باید مشکلات خود را حل کنیم.

306/300

کد خبر: 707374

وب گردی

وب گردی