دبیر فراکسیون اهل سنت مجلس: مایه شرمساری است که به نام دین بی‌رحمانه‌ترین رفتارها انجام می‌شود

دبیر فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با تسلیت شهادت جمعی از زائران عتبات عالیات در حادثه تروریستی عراق بر لزوم همدلی و وحدت بیش از پیش جهان اسلام تاکید کرد و گفت که این مایه شرمساری است که به نام شریعت و به نام دین بی‌رحمانه‌ترین رفتارهای غیراخلاقی و غیرانسانی انجام می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، در پیام جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد آمده است:

به نام خدا

شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان و زائران کربلای معلی را در حادثه تروریستی اخیر عراق به محضر مقام معظم رهبری و مردم عزیز و شریف ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و این عمل غیرانسانی و ددمنشانه را که نشان از جهل بی‌پایان و کینه بی‌حاصل و بسته بودن گوش‌ها و چشم‌ها و قفل خوردن بر قلب‌های لبریز از کینه در خاورمیانه هست را محکوم می‌نماییم.

بدون‌شک آنچه این روزها در خاورمیانه از یمن تا بحرین و سوریه و عراق و ترکیه و... می‌گذرد جز مایه شرمساری و سرافکندگی برای همه ما مسلمین نیست که به اسم اسلام، مردم بی پناه و کودکان و زنان به خاک و خون کشیده می‌شوند و به نام شریعت هزاران نفر را آواره بلاد بیگانه نموده‌اند و به نام دین زائر بی گناه و بی پناه خاندان پیامبر(ص) را می‌کشند و به اسم دین و شریعت بی‌رحمانه‌ترین رفتارهای غیراخلاقی و غیرانسانی را انجام می‌دهند.

کشتن زائر بی‌پناه و بدون دفاع که جز برای شرکت در مراسم عزاداری اهل بیت پیامبر اکرم (ص) و بزرگداشت یاد حسین بن علی علیه‌السلام به عراق نیامده و برای عزت خاندان رسالت صدها کیلومتر را با پای پیاده طی نموده، در کدام دین و آیین مجوز شرعی دارد و براساس کدام سنت و سیره پیامبر مهربانی‌ها رحمت للعالمین، مجاز شمرده می‌شود؟

امروز شیعه و سنی، کرد و عرب ، مسلمان و مسیحی و... در عراق خونشان توسط داعش ریخته می‌شود اما به کدامین گناه؟ به کدامین جرم و براساس کدامین استدلال شرعی؟ در کجای تاریخ زندگی پیامبر (ص) اینگونه با مردم رفتار شد که امروز داعش به نام دین خدا با مردم اینگونه رفتار می‌کنند؟ و چرا ما ساکتیم و از این همه وحشی گری اعلام برائت نمی‌کنیم؟

جهان اسلام امروز نیازمند همدلی و وحدت بیشتر از گذشته است چون یکی از تاریک ترین دوره های خود را سپری می‌کند.

روزهایی که به نام دین و شریعت متحجران سعی در ایجاد اختلاف و کینه در جهان اسلام دارند، برادرکشی می‌کنند تا برادرها را رودر روی هم قرار دهند و بر قدرت اربابان صهیونیسم خود در جهان سلطه و سرمایه داری بیفزایند.

برای گذر از این تاریکی‌ها نیازمند وحدت، محبت، عدالت و دموکراسی بیشتر هستیم و همه این نیازهای امروز را می‌توان در سیره و سنت پیامبر رحمت (ص) و خاندان پاک و مطهر و یاران گرامی ایشان یافت اگر اهل اتکای به آن سنت‌ها باشیم.

اگر در پیروی از این بزرگان عمل را با باور همراه نماییم بدون‌شک می‌توانیم از این گذرگاه خطرناک تاریخ مسلمانی خود بگذریم و دوباره ندای امت واحده اسلامی را سردهیم، ندایی که بدون‌شک خواسته خداوند متعال و آرزوی پیامبر بزرگ اسلام بود و همه عمرش را تا دقایق آخر برای این وحدت و همدلی مسلمین تلاش نمود.

ضمن تسلیت مجدد شهادت مظلومانه زائران بی پناه و بی دفاع کربلای حسینی و محکومیت عمل ددمنشانه داعشیان، از خداوند متعال آرامش و امنیت و همدلی را برای جهان اسلام مسالت نموده و امیدواریم روح مطهر شهدای این واقعه دردناک با انبیا و اولیا الهی خصوصا سرور جوانان اهل بهشت حضرت حسین بن علی علیه‌السلام، قافله سالار آزاد مردی و آزادگی، محشور و مانوس گردد.

با احترام

جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت جام ، تایباد، باخرز و صالح‌آباد و عضو هیات ریسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی

302

کد خبر: 707633

وب گردی

وب گردی