اقتصاد دانش بنیان یکی از ضروریات جامعۀ امروز ایران و راهی برای خود کفائی و بی نیازی از بیگانگان است

رییس احد خدابنده گفت: واحد های دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید دکتر میرزاده رییس دانشگاه، از دانشگاهی صرفا آموزشی به سمت دانشگاهی پژوهشی و کارآفرین سوق داده شد که به این ترتیب پویایی چشمگیری در واحدها اتفاق افتاد و بارقه های امید از ثمر بخشی آن در همین مدت کوتاه به چشم می خورد که مقالات علمی ارائه شده شاهد این ادعا است. 

سید رضی میر صادقی، رییس واحد خدابنده دانشگاه آزاد اسلامی، به ایسکانیوز گفت: واحد های دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید دکتر میرزاده رییس دانشگاه، از دانشگاهی صرفا آموزشی به سمت دانشگاهی پژوهشی و کارآفرین سوق داده شد که به این ترتیب پویایی چشمگیری در واحدها اتفاق افتاد و بارقه های امید از ثمر بخشی آن در همین مدت کوتاه به چشم می خورد که مقالات علمی ارائه شده شاهد این ادعا است.

وی حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان را برای تمامی واحد ها الزامی و مهم دانست و عنوان کرد: واحد های دانشگاهی ملزم به اقدام در این حوزه هستند زیرا یکی از ضروریات جامعۀ امروز ایران و راهی برایخود کفائی و بی نیازی از بیگانگان است. به همین منظور دانشگاه یکی از رسالت های خود را در این حوزه می بیند و با الزام واحد ها به انجام این کار، قدم بزرگی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی برداشته است.

میر صادقی خاطر نشان کرد: با این دستور، واحد ها به تحرک و پویایی بیشتری رسیده اند و هر واحدی سعی دارد از این طریق به درآمد زایی بیشتری برسد و در نتیجه وابستگی خود را به دریافت شهریه کاهش دهد. در واحد خدابنده در صدد هستیم تا با احداث کارخانه آب معدنی گامی در جهت این فعالیت اقتصادی برداریم که اگر به منصۀ ظهور برسد واحد از در آمد قابل توجهی برخوردار خواهد شد .

وی در پایان گفت: واحد خدابنده با سابقه 13 سال فعالیت آموزشی به نوبۀ خود فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته و همانند سایر واحد های دانشگاه آزاد از تأثیرات منفی کاهش دانشجو در امان نبوده ، لیکن حضور آقای دکتر میرزاده به مثابه امداد غیبی به فریاد همه واحدها رسیده و با تدابیر اندیشمندانه و طرحهای ابتکاری با عنوان تجمیع و گسترش تحصیلات تکمیلی باعث رونق همۀ واحدها از جمله واحد خدابنده شده است.

200/202

کد خبر: 708380

وب گردی

وب گردی