منوچین بانکدار سابق گلدمن ساکس وزیر خزانه داری آمریکا می شود

یک منبع آگاه روز چهارشنبه گفت دونالد ترامپ نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، استیون منوچین(Steven Mnuchin ) بانکدار پیشین گلدمن ساکس و سرمایه گذار هالیوود را برای هدایت وزارت خزارنه داری این کشور معرفی خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما یک منبع آگاه روز چهارشنبه گفت دونالد ترامپ نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، استیون منوچین(Steven Mnuchin ) بانکدار پیشین گلدمت ساکس و سرمایه گذار هالیوود را برای هدایت وزارت خزارنه داری این کشور معرفی خواهد کرد.

این منبع حزب جمهوری خواه گفت منوچین که رئیس بخش مالی تبلیغات انتخاباتی ترامپ بود احتمالا روز چهارشنبه برای این سمت معرفی خواهد شد. انتخاب منوچین برای این سمت در شرایطی خواهد بود که چندین نامزد مطرح و معروف دیگر نیز برای هدایت سکان وزارت خزانه داری آمریکا مطرح شده بودند از قبیل جمی دیمون رئیس بانک جی پی مورگان چیس و نیز جب هنسارلینگ نماینده جمهوری خواه و رئیس کمیته امور مالی مجلس نمایندگان این کشور.

بعد از اینکه هنری پالسون مدیر اجرایی ارشد گلدمن ساکس در دوره جرج دبلیو بوش، در راس وزارت خزانه داری قرار گرفت و توانست این وزارتخانه را از مراحل اولیه بحران مالی سال های 2008 و 2009 عبور دهد، منوچین اولین فرد با سابقه طولانی در وال استریت است که ریاست وزارت خزانه داری را بر عهده می گیرد. نشریه نیویورک تایمز اولین نشریه ای بود که خبر انتخاب منوچین را برای این سمت گزارش داد.

منوچین که سابقه هفده سال فعالیت را در وال استریت دارد در سال 2002 از وال استریت خارج شد و شرکت «دون کپیتال منیجمنت (Dune

Capital Management )» را راه اندازی کرد. وی در شرکت های بزرگ فیلمسازی هالیوود از قبیل فاکس و وارنر براس نیز سرمایه گذاری کرده است.

306

کد خبر: 708714

وب گردی

وب گردی