پیامبر اسلام، تنها پیامبری بود که به سران کشورها نامه نوشت/ ماجرای ربیع هجرت، نشان از اوج ایمان علی (ع) دارد

امام جمعه موقت رودهن با اشاره به اینکه پیامبر اسلام، تنها پیامبری بود که به سران کشورها نامه نوشت، گفت: پیامبر اسلام، رحمت برای همه مردم عالم است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدابراهیم سراج در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رودهن، ضمن آرزوی قبولی عزاداری دو ماه عزاداری برای سید و سالار شهیدان و تبریک ایام ربیع‌الاول اظهار کرد: این دو ماه برکات عظیمی داشت که به فرمایش امام، احیای اسلام مدیون محرم و صفر است و اوج آن را در راهپیمایی عظیم اربعین، مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: حرکت در اربعین، چیزی جز عشق نبود و هر چه خطر بیشتر می‌شود، شور و اشتیاق مردم برای این سفر معنوی بیشتر می‌شود و دشمن گاهی این حرکت عظیم را انکار و گاهی اعتراف می‌کند که در یک نشریه خارجی نوشتند که مردی که ۱۴۰۰ سال پیش کشته شد، همچنان رکورد می‌زند و دشمنان از این حادثه بزرگ هراس دارد.

امام‌جمعه موقت رودهن با اشاره به اینکه، ماه ربیع، بهار ماه‌ها است که ربیع مولود و ربیع هجرت دو نام دیگر این ماه است؛ ربیع مولود به این سبب نام‌گذاری شد که رحمت جهانیان و نه تنها رحمت مسلمانان، متولد شد و پیامبر اسلام، تنها پیامبری است که جهانی است و برای همین است وقتی دینش تثبیت پیدا می‌کند، به سران همه پادشاه‌ها نامه می‌زند که در مورد باقی پیامبران، چنین موضعی نبوده است.

سراج ادامه داد: خطرناک‌ترین این نامه‌ها به امپراتور ایران و امپراتور روم بوده است ؛ پیامبر به سران ۱۲۵ کشور نامه زد و تنها این دو نبوده است و برخی سران این مملکت‌ها، مسلمانان شدند.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف امپراتوری روم، امپراتور ایران، نامه پیامبر را پاره کرد و به ساسان، دستور داد که از یمن حرکت کرده و پیامبر را دستگیر کرده و به نزد خسروپرویز بیاورد؛ سپاه خسروپرویز به نزد پیامبر می‌رود و پیامبر می‌گوید یک شب مهمان ما باشید و فردا خبر مهمی به شما می‌رسد که باید برگردید و این اتفاق می‌افتد و خبر می‌رسد که فرزند خسروپرویز وی را کشت و سپاه دستور برگشت گرفت.

امام‌جمعه موقت رودهن با اشاره به نام‌گذاری ماه ربیع به ربیع هجرت، توضیح داد: در شب اول ربیع‌الاول، حضرت علی (ع) در منزل پیامبر بیتوته می‌کند و ۴۰ مرد جنگی می‌خواهند به منزل پیامبر (ص) حمله کنند و پیامبر را بکشند؛ اما درنهایت می‌فهمند پیامبر از شهر خارج‌شده است و در آنجا هم مأموریت عنکبوت بر تار تنیدن در غار، باعث شد پیامبر نجات پیدا کند؛ ولی همراه پیامبر ترسید و ایمان شخصی، با ایمان حضرت علی (ع) قابل مقایسه نیست.

200

کد خبر: 709182

وب گردی

وب گردی