یک کارگردان مطرح کرد:چرا جوایز برگزیدگان جشنواره مونولوگ هنوز پرداخت نشده است؟

هشتمین دوره‌‌ی جشنواره‌ی مونولوگ دانشگاه هنر در حالی برگزار می‌شود که هنوز جوایز برندگان دوره‌ی قبل این جشنواره که اسفندماه سال گذشته برگزار شد؛ پرداخت نشده است. این در حالی است که دبیر جشنواره بودجه‌ای را برای پرداخت جوایز از وزارت علوم دریافت کرده است که در حساب معاونت فرهنگی باقی مانده و همچنان به برگزیدگان پرداخت نشده است.

سیاوش حیدری نویسنده و کارگردان تئاتر و یکی از برگزیدگان دوره‌ی هفتم جشنواره‌ مونولوگ در اعتراض به این موضوع به ایسکانیوز گفت: تابستان امسال اجرایی به اسم «تایمینگ» را در سالن پندار، روی صحنه بردم. این یک مونولوگ بود که نزدیک به هفت ماه تمرین کردیم تا به اجرا رسید. این اجرا، اسفند ماه سال گذشته در هفتمین دوره‌ی جشنواره‌ی مونولوگ دانشگاه هنر، تحت عنوان «من جای دیگری هستم با من از جای دیگری حرف بزن» در این جشنواره شرکت کرد.

او ادامه داد: این کار در هفتمین دوره‌ی جشنواره که اسفندماه سال گذشته برگزار شد، برنده‌ی تندیس پردازش اجرا شد. برندگان مبلغ دویست و پنجاه هزار تومان جایزه دریافت کردند که طبق سخنان دبیر جشنواره در اختتامیه به دلیل کمبود بودجه، قرار بر این شد که جایزه را در اردیبهشت ماه پرداخت کنند. اما متأسفانه تا امروز که با شما صحبت می‌کنم هیچ تسویه‌ای صورت نگرفته و دبیر دوره‌ی بعدی این جشنواره مشخص و فراخوان آن نیز منتشر شده است و این در حالی است که این جشنواره در دوره‌ی قبل تعهدات خود را عملی نکرده است.

این کارگردان و نویسنده اضافه کرد: بودجه‌ی اختصاص داده شده به هفتمین دوره‌ی جشنواره منولوگ، شش میلیون تومان بود. با پیگیری‌های صورت گرفته متوجه شدیم دبیر جشنواره با وزارت علوم صحبت کرده و مبلغ پنج میلیون تومان برای پرداخت جوایز از این وزارتخانه کمک هزینه دریافت کرده است و خود معاونت فرهنگی دانشگاه هنر نیز به این مسأله اذعان داشته اما به طرز عجیبی بعد از گذشت این مدت، جایزه‌ها به برگزیدگان نرسیده است! این صحبت مربوط به خرداد نودوپنج است و هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

نویسنده‌ی نمایش «اینرسی» با طرح این سوال که این پول در کجا هزینه شده است، اظهار کرد: طی جلسات مختلفی که حتی با ریاست دانشگاه برگزار شد، همه‌ی مسئولان معتقدند که جوایز باید پرداخت شود اما این جلسات تنها در حد حرف باقی مانده است.

حیدری افزود: مسأله‌ای که برای من و دیگر برگزیدگان این جشنواره مطرح است خود جایزه نیست، چرا که مبلغ بسیار اندکی است اما می‌خواهیم بدانیم که معاونت فرهنگی دانشگاه هنر به چه بهانه‌ای پول واریز شده از سوی وزارت علوم را پرداخت نمی‌کند؟ گویی یک بابی باز شده و دانشگاه ها تصمیم به ارتزاق جشنواره ای گرفته اند، انگار که این جشنواره‌ها برای دانشگاه یک منبع درآمد است. دبیر جشنواره پنج میلیون تومان از وزارت علوم دریافت کرده است که خود دانشگاه هم می‌گوید که این پول در حساب ماست پس این پول چرا پرداخت نمی‌شود؟!

نویسنده و کارگردان نمایش تایمینگ ادامه داد: امروز در آذرماه نودوپنج هستیم و جوایز اسفندماه سال نودوچهار هنوز پرداخت نشده است در حالی که پنج میلیون تومان پول در حساب معاونت فرهنگی است که اختصاص دارد به پرداخت این جوایز. قرار است این پول کجا برود؟ منطقی است که این جشنواره تا تعهد خود را نسبت به شرکت‌کنندگان جشنوار‌ه‌ی پیشین انجام نداده است، حق برگزاری دوره‌ی هشتم را ندارد.

حیدری در پایان بیان کرد: من به عنوان یکی از برگزیدگان این جشنواره، پاسخی واضح و روشن از مسؤلان دانشگاه هنر و معاونت فرهنگی می‌خواهم. فکر می‌کنم این حق ماست که پاسخ بدهند به چه دلیل بودجه‌ی پرداخت جوایز که مدت‌هاست دریافت شده، به برگزیدگان نرسیده است؟

502500

کد خبر: 709455

وب گردی

وب گردی