فلاحت پیشه: توسعه روستاها از مهاجرت جلوگیری می کند

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه روستاها از مهاجرت جلوگیری می کند، گفت: روستاها نباید از روند توسعه و اشتغال در کشور محروم بمانند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، حشمت الله فلاحت پیشه در نشست علنی امروز (یکشنبه 14 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با لایحه اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته عشایری و مرزی گفت: این ضرورت وجود دارد و مجلس نیز باید این ضرورت را تشخیص دهد.

وی افزود: متاسفانه درسال های اخیر،بخش محدودی از اعتبارات عمرانی به روستاها اختصاص داده شده است،اما تقریباً از همه امکانات و توسعه محروم هستند،بدین معنا که اگر اشتغال ایجاد شده این اشتغال در روستاها اتفاق نیفتاده و در بسیاری از موارد که تسهیلات در اختیار آنها قرار گرفته،به دلیل عدم بازپرداخت آنها را تبدیل به ورشکستگان کوچک کرده است.

با اجرای طرح برداشت از صندوق توسعه ملی ،روستاها از روند توسعه و اشتغال در کشور محروم نمی مانند

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:کاری که دولت قصد انجام آن را در این لایحه دارد،این است که 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را برای اشتغالزایی در روستاها،سرمایه گذاری کند و به دنبال اخذ مجوز آن از مجلس است که این کار،کار بسیار خوبی است و ما با آن موافقیم،چراکه هرچه در روستاها کارهای اینچنینی صورت گیرد،به تولید کمک شده است و روستاها از روند توسعه و اشتغال در کشور محروم نخواهند ماند.

وی گفت: با ارائه این تسهیلات به روستاییان،مانع مهاجرت آنها به شهر می شویم و زندگی در روستا را به صرفه کرده و بخشی از مشکلات اشتغال در روستاها را حل می کنیم.

فلاحت پیشه خاطرنشان کرد:در گذشته مقام معظم رهبری برای پرداخت صندوق ها در حوزه های مختلف و در جهت حل مشکلات اساسی جامعه، تاییداتی فرموده اند که یکی از این موارد مسائل مربوط به آب بود که در حال حاضر نیز این امکان فراهم است که این مشکل را نزد خود ایشان رفع کنیم، از این رو از دوستان می خواهم به یک فوریت این لایحه رأی داده تا با فرصت به وجود آمده جزئیات آن را در کمیسیون بررسی کنیم.

302/300

کد خبر: 709567

وب گردی

وب گردی