لاریجانی: ۱۶ آذر نماد مبارزه دانشجویان با سلطه‌گری آمریکا است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:حضور دانشجویان در صحنه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌تواند یک سرور و شادمانی خاصی در دانشگاه‌ها ایجاد کرده و یک فرزانگی و فرهیختگی در قشر تحصیلکرده به وجود آورد.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی درنشست علنی امروز (سه شنبه، 16 آذرماه) مجلس شورای اسلامی درنطق پیش ازدستور،گفت:لازم می دانم به مناسبت فرا رسیدن روز 16 آذر،این روز را به تمامی دانشجویان عزیز تبریک عرض کرده و یاد شهدای دانشجو را گرامی می‌داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمان اختناق در دوران سلطه‌گری آمریکا در ایران ،این دانشجویان بودند که پرده‌ها را کنار زده و با شجاعت در مقابل سلطه‌گری آمریکا و استبداد درونی کشور ایستادگی کردند و دانشجویان این مسیر پیشروانه را در طول سال‌های اختناق در دست داشتند.

وی ادامه داد:دانشجویان درمسیر انقلاب اسلامی هم همین منحج را دنبال کردند، امروز حضور دانشجویان در صحنه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌تواند یک سرور و شادمانی خاصی در دانشگاه‌ها ایجاد کرده و یک فرزانگی و فرهیختگی در قشر تحصیلکرده به وجود آورد.

لاریجانی تصریح کرد:به همین جهت روز دانشجو را به تمام دانشجویان عزیز و دانشگاهیان تبریک عرض می کنیم و امیدواریم همان مسیر شهدای دانشجو را پیگیر باشند؛زیرا سعادت کشور ما در گرو همین سلوک سیاسی است.

302/300

کد خبر: 710231

وب گردی

وب گردی