شهید کشوری خلبان لحظه های حساس و سرنوشت ساز دفاع مقدس

امیر سرتیپ دوم هوشنگ یاری در سی و ششمین سالگرد شهادت امیر سرلشکر خلبان شهید احمد کشوری گفت: شهید احمد کشوری، خلبان لحظه های حساس و سرنوشت ساز دوران 8 سال دفاع مقدس بود.

به گزارش ایسکانیوز ، آیین یادواره امیر سرلشکر خلبان شهید احمد کشوری همزمان با سی و ششمین سالگرد شهادتش در زادگاهش، شهرستان سیمرغ، شهر کیاکلا با حضور مسئولان لشکری، کشوری و همرزمان این شهید بزرگوار برگزار شد.
امیر سرتیپ دوم هوشنگ یاری، فرمانده هوانیروز در این مراسم با اشاره به نقش و رشادت های تاثیرگذار شهید کشوری در آزادسازی منطقه ی کردستان و پاوه گفت: هنگامی که دستور آزادسازی پاوه توسط حضرت امام خمینی(ره) صادر شد، شهید کشوری تک خلبان پرواز کبرایی بود که به منطقه ی پاوه پرواز کرد و نقش سرنوشت ساز وی باعث شد که حلقه ی محاصره شکسته شود و در حقیقت ناجی شهر پاوه و شهیدان چمران، فلاحی و وصالی، احمد کشوری بود.
فرمانده هوانیروز ارتش در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار و حساس هوانیروز در مناطق جنوب و غرب کشور گفت: شهید کشوری در آن زمان در منطقه ی ایلام با یک تیم پروازی حضور پیدا کرد و منطقه ی میمک را تبدیل به جهنمی برای دشمن کرد و نقش محوری تاثیرگذار شهید کشوری بر هیچ کس پوشیده نیست. تانک هایی که توسط او و همرزمان رشیدش از کار افتادند، هنوز هم در منطقه ی ایلام وجود دارد.
امیر سرتیپ دوم هوشنگ یاری ادامه داد: در عظمت و رشادت های شهید کشوری همین بس که مقام معظم رهبری فرمودند، "شهید کشوری از مومنین باالله و رجال صادق در راه انقلاب بود.
وی در پایان گفت: شهید احمد کشوری در اوج جوانی و در سن 27 سالگی، خلبان لحظه های حساس و سرنوشت ساز دوران 8 سال دفاع مقدس بود. رزم بی امان و شلیک موشک های متحورانه وی بر کسی پوشیده نیست.
سرانجام در 15 آذرماه سال 59 در نبردی نابرابر با جنگنده های دشمن، در آسمان ایلام برای همیشه جاودانه شد.

700700

کد خبر: 710674

وب گردی

وب گردی