عزیز جوانپور:دانشجو باید بیدار، بصیر و صدای یک ملت باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در ویژه برنامه روز دانشجو با عنوان "صرفا خودمونی" گفت: نام گذاری 16 آذر به نام دانشجویان نشان از رصد تمام اتفاقات کشور داشته و باید این قشر بزرگ بیدار، بصیر و صدای یک ملت باشد.

به گزارش ایسکانیوز؛ عزیز جوان پور افزود: یکی از رسالت های دانشجویان مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن نسبت به ملت ایران است، چرا که امروز هم شاهد استکباری بودن رفتارهای آمریکا در برابر ایران هستیم.

وی با بیان اینکه 16 آذر برای جامعه دانشگاهی کشور روز بزرگی است، تاکیدکرد: ایستادگی امرز جوانان مقابل جبهه استکبار فقط با روزشنگری و آگاه سازی اتفاق می افتد، همچنین بصیرت افزایی با محوریت سیاست های رهبر معظم انقلاب تنها راه موفقیت در این راه خواهد بود.

رئیس واحد ارومیه فعالیت جنبش های دانشجویی را یک حرکت ارزشی و بزرگ عنوان کرد و گفت: این جنبش همواره در دفاع از حق علیه باطل گام برداشته و همچنان ادامه دهنده این راه است.

جوان پور ضمن بیان شاخصه های دانشجوی بصیر، دانشجویان را سهامداران اصلیدانشگاه ها به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی دانست و اظهار کرد: دانشجویان باید با فعالیتهای مختلف فرهنگی وسیاسی، نشاط مضاعفی در فضای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان ایجاد کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان آذربایجانغربی با اشاره به تاریخ پر تلاطم جمهوری اسلامی ایران گفت: ماهیت جنبش های دانشجویی را باید بطور دقیق به نسل های آینده انتقال دهیم و متاسفانه از این مهم فاصله گرفته ایم.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به خباثت و دشمنی دولت های استعمارگر به خصوص انگلیس و آمریکا، افزود: بعد از روی کار آمدن دولت مصدق و ملی شدن صنعت نفت دشمنیاین دو کشورافزون تر شد و باعث طراحی کودتای 28 مرداد توسط دولت استعمارگر انگلیس بود.

وی ابراز کرد: طبق فرمایش امام راحل این حرکت دانشجویان مهم تر از انقلاباول بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان آذربایجانغربی گفت: طبق آیه قرآن مومنان حق ندارند با یهودیان و نصرانی ها دوست شوند و ولایت آنها را بپذیرند، پس باید با بصیرت در مقابل هجمه های دشمن ایستادگی کنند و با مسلح کردن خود به نیروی تقوا خود را از آسیب های احتمالی مصون نگه دارند.


معاون فرهنگی دانشجویی واحد ارومیه شهدا و به خصوص شهدای دانشجوی مدافع حرم را مایه امنیت و آسایش امروز کشور دانست و تصریح کرد: این آرامش کشور را مدیون جان فشانی های رزمندگان اسلام و شهدا هستیم، همانطور که در طول تاریخ دانشجویان همواره
پیش رو در مبارزه با استکبارجهانی بودند.

محمود بابازاده ادامه داد: همواره شاهد حضور موثر قشر دانشجو در حل بحران های کشور بوده ایم و نقطه عطف این مبارزات انقلاب 57 بود که جامعه دانشگاهی نقش به سزایی در به ثمر رسیدن این انقلاب داشتند.

وی اظهار کرد: بیداری دانشجویان و فعالیت آنها در قالب جنبش های دانشجویی وظیفه مسئولان را بیشتر می کند و بر خود وظیفه می دانیم تا فضای لازم را برای شنیدن حرف ها و مطالبات عزیزان دانشجو ایجاد کنیم.

در پایان این مراسم از فعالان دانشجویی و دانشجویان نمونه واحد ارومیهبا اهدا لوح و جوایز نفیس تقدیر شد.

203/200

کد خبر: 710789

وب گردی

وب گردی