افتتاح دفتر گروه پژوهشی جامعه‌شناسی نظم و امنیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان

طی مراسمی با حضور سرهنگ حسین حسین‌زاده جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان، علی اصغر قاسمیان، فرماندار شهرستان دهاقان، مجید زمانی، معاون فرماندار، اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان، جمعی از فرماندهان و رؤسای نیروی انتظامی استان، سرهنگ احمد مقامی، فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان دهاقان، جمعی از مسئولان ادارات شهرستان و جامعه دانشگاهیان، دفتر گروه پژوهشی جامعه‌شناسی نظم و امنیت واحد دهاقان افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این برنامه پس از حضور شرکت‌کنندگان در بوستان شهدای گمنام واحد و ادای احترام به ساحت مقدس آنان، سرهنگ حسین زاده طی سخنانی پیرامون مبحث نظم و امنیت گفت: « مفهوم امنیت، در زندگی ما در مقایسه با حتی یک دهه پیش تغییرات شگرف و اساسی دارد. در گذشته دلواپسی‌های والدین برای تربیت فرزندان معدود و انگشت شمار بود ولی امروزه فرزندان با وجود فضای مجازی در منزل در معرض آسیب‌، تهدید و انحراف هستند و مشکلات جدید و عدیده‌ای برای آنان ایجاد می‌شود. با وجود یک جعبه جادویی و اینترنت و چند کلید، شخص می‌تواند به هرسایت، به هر تفکر و هر وضعیتی دسترسی پیدا کند که برخی از این سایت‌ها برای سرویس‌دهی‌های خاص، ساماندهی و مدیریت شده‌اند. »

وی افزود: « وضعیت فعلی جامعه، مسئله مرزها، مسئله پلیس و جرائم بین‌المللی، برای پلیس این تکلیف را بوجود آورده است که در حوزه دانش‌ و پژوهش بروز شود. از طرفی در دانشگاه‌ها تلاش‌های مقدس و قابل تحسینی در حوزه پژوهش انجام می‌شود که باید این ایده‌ها و تلاش‌ها تجاری‌سازی شوند و توسط نیروی انتظامی و سایر متولیان نظم و امنیت در عرصه امنیت جامعه به کار گرفته شوند. »

حسین‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: « زمانی مدیریت انتظامی و امنیتی در کلان شهری چون شهر اصفهان کار دشوار و سختی نبود ولی امروز در اصفهان تحت تأثیر آلودگی‌های زیست محیطی، با رشد جمعیت فوق‌العاده، اصفهان و پدیده مهاجرت، اصفهان و تکنولوژی و ... مدیریت انتظامی با شکل سنتی و غیرعلمی، غیرقابل تصور و غیرممکن است، به دلیل نیاز به مهار اعمال مجرمانه در کشور، نیروی انتظامی نیاز جدی به ایده‌های دانشگاهی، به فرضیه و تئوری و نیاز جدی به مقالات ارشد و دکتری، و حضور نخبگان دانشگاهی در جلسات‌اندیشه‌ورزی پلیس دارد.

در ادامه جلسه دکتر احمدرضا یلمه‌ها، رئیس واحد دهاقان در سخنانی گفت: « استقرار گروه پژوهشی جامعه‌شناسی نظم و امنیت در دانشگاه کاری است بسیار پسندیده که اخیراً نیروی انتظامی کشور در دستور کار قرار داده است که می‌توان گفت افتتاح این دفتر در واقع پل ارتباطی بین دانشگاه و پلیس است، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با افتخار آمادگی کامل خود را برای ارائه خدمات علمی، فعالیت‌های مشاوره‌ای و طرح‌های پژوهشی اعلام می‌کند. »

در پایان برنامه پس از امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین نیروی‌انتظامی استان و واحد دهاقان، دفتر گروه پژوهشی جامعه‌شناسی نظم و امنیت واحد دهاقان توسط سرهنگ حسین‌زاده و اعضای شرکت‌کننده در برنامه مورد افتتاح رسمی قرار گرفت.

200

کد خبر: 711119

وب گردی

وب گردی