درخشش تیم رباتیک واحد ورامین – پیشوا و قرچک در جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی /  ثبت دو اختراع توسط استاد گروه مهندسی برق واحد

کسب مقام نایب قهرمانی توسط دانشجویان گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک تحت عنوان ربات های ترابری پیشرفته در ششمین جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی با حضور 48 شرکت کننده از 20 کشور جهان، در دانشگاه صنعتی امیرکبیر صورت گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، حسینعلی شیبانی گفت : ششمین جشنواره بین المللی ربایتک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آذر ماه سال جاری با همکاری فدراسیون جهانی فیرا (FIRA) در محل دائمی نمایشگاه های دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

وی ادامه داد : این مسابقات با رقابت ۸۶ تیم ایرانی و خارجی(کشورهای ایران، کانادا، آلمان، تایوان، افغانستان، لبنان،عراق و سوریه) در بخش های المپیک ربات های انسان نما (دو بخش دانشجویی و دانش آموزی)، مین یاب، پرنده، کار، مسیریاب پیشرفته (ویژه دانشجویان غیرایرانی)، مسیریاب دانش آموزی (دانش آموزان ایرانی و غیرایرانی) به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر صورت پذیرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا و قرچک خاطر نشان کرد: براساس رای هیات داوران، در لیگ دانشجویی "ترابری پیشرفته" تیم مستقل Ultra Bot، تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا و قرچک و تیم Arnema Transporter از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر موفق به کسب رتبه های اول تا سوم شدند.

ثبت دو اختراع توسط استاد گروه مهندسی برق واحد

شیبانی از ثبت دو اختراع توسط زینب رمضانی از استادان این واحد دانشگاهی خبر داد و در توضیح آن افزود : با پیشرفت تکنولوژی، ساخت افزاره ها به سمت کوچک شدن پیش می رود اما کوچک شدن در مقیاس نانو در افزاره های نیمه هادی محدودیت هایی را برای ساختار به وجود می آورد که باعث ایجاد اثرات نامطلوب بر مشخصه های آن خواهد داشت، که یکی از مهمترین این اثرات ، اثرکانال کوتاه است .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا و قرچک ادامه داد : در ساختار ارائه شده در این اختراع با گذشتن یک فلز در ترانزیستور nano mosfet تمامی اثرات کانال کوتاه هم زمان کاهش یافته که تا کنون هیچ ساختاری به این صورت ساخته نشده است واز این قطعه می توان در طراحی مدارات آنالوگ و دیجیتال استفاده کرد.

205/200

کد خبر: 711552

وب گردی

وب گردی