روابط کشورها در خصوص مسائل علمی، فرای مسائل سیاسی است

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است گفت: ریاست دکتر میرزاده درآسایهل سبب توسعه دیپلماسی علمی کشور شده و در سیاست گذاری ها موثر خواهد بود.

مریم مالک نژاد، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: اجلاس آسایهل کاملا موفقیت آمیز بوده و اعضای آسایهل اعلام کرد که دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه عجیبی از نظر آنهاست زیرا معتقد بودند دانشگاهی با این وسعت مدیریت باید دارای یک مدیر بسیار برجسته و متفاوتی باشد که توانسته 400 واحد دانشگاهی و زیر مجموعه های آن‌ را هدایت کند و در جریان بازدیدها این افراد شیفته مدیریت میرزاده شده بودند.

مالک نژاد در خصوص لزوم ایجاد دیپلماسی علمی گفت: با توجه به اینکه مالزی کشوری است که به نظر مسائل منطقه ای با کشور ایران قرابت دارد و فراتر از این مسئله می توان اذعان داشت روابط کشورها در حوزه علمی فرای مسائل سیاسی است. در این راستا کشور ما محدودیتی در برقراری دیپلماسی علمی ندارد و اگر بتوان دیپلماسی علمی را توسعه داد قطعا در سیاست گذاری های ما تاثیر گذار بوده و می توان به اهداف کشور در راستای دیپلماسی سیای نزدیک تر شویم.

وی با بیان اینکه در سال 2015 میزبان اعضای انجمن آسایهل در شهر اصفهان بودیم، اظهار داشت: در آن دوره مصوب شد که دکتر میرزاده به عنوان رییس کمیته بودجه و قائم مقام انجمن آسایهل ادامه فعالیت داشته باشند.

مالک نژاد افزود: با توجه به تعداد میهمانانی که از دانشگاه های مختلف به شهر اصفهان آمده بودند تعداد 105 میهمان داشتیم و توانستیم میزبانی خوبی را در این مراسم انجام دهیم علاوه بر آن از واحدهای اصفهان و علوم تحقیقات بازدید داشتند.

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با توجه به اینکه دوره های گذشته، اجلاس در کشورهای کامبوج و تایلند برگزار شد سعی شد در هر دوره نمایندگانی از ایران به طور مرتب در اجلاس آسایهل شرکت کنند به طوریکه این اجلاس سال گذشته در اصفهان برگزار شد. دکتر میرزاده با توجه به اینکه کشورهای آسیای جنوب شرقی دارای بیشترین تعداد مسلمان هستند ترتیبی داد تا تعاملات بیشتری با این کشورها برقرار شود و بنا داشتند که حدود 4 واحد دانشگاهی در این انجمن به عضویت درآیند.

وی افزود: پرونده 16 واحد دانشگاهی برای عضویت تکمیل شد و آنرا برای بررسی به اجلاس آسایهل ارسال کردیم. در این دوره از اجلاس مصوب شد که این 16 واحد عضو انجمن آسایهل شوند. با مطالعاتی که انجام گرفت دانشگاه شریف ، تهران، علامه طباطبایی و شهید بهشتی متقاضی عضویت در اجلاس آسایهل بودند.

مالک نژاد تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اینکه ریاست انجمن را در این دوره به دکتر میرزاده واگذار کرده؛ مقرر شد که دبیرخانه انجمن آسایهل در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شود که اگر دانشگاهی تقاضایی برای عضویت در این انجمن را داشت از کانال دانشگاه آزاد اسلامی عبور کنند؛ زیرا لازمه عضویت در انجمن آسایهل این است که دو دانشگاه، دانشگاه متقاضی را تائید کنند.

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: با دستور میرزاده همکاری هایی در راستای توسعه آموزش از طریق مجازی با دستگاه هاییدر اقصی نقاط دنیا صورت گیرد تا در راستای همکاری با دیگر دانشگاه ها در صدد تامین محدودیت های پیش رو و رشته های مورد نیازشان اقدام شود.

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است امیدوارم با ریاست دو ساله دکتر میرزاده در انجمن آسایهل از اطلاعات و مدیریت شایسته میرزاده بهره لازم برده شود.

وی با توجه به اینکه در سال 2018 در ایران برگزار خواهد شد گفت: میزبانی این اجلاس برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است و مکان برگزاری این اجلاس در تهران متعاقبا اعلام خواهد شد.

مالک نژاد در خصوص مدیریت دکتر میرزاده در روند افزایشی دانشگاه آزاد گفت: قطعا ریاست هر دانشگاهی در انجمن های بین المللی سبب معرفی دانشگاه مورد نظر در حوزه ببن المللی شده و این امر در شناسایی اعضای انجمن سایر دانشگاه های عضو موثر بوده و چیزی که همیشه مغفول مانده معرفى دانشگاه آزاد اسلامى در سطح بین المللى بوده است.

وی اظهار داشت: در این مدت ریاست دکتر میرزاده در انجمن آسایهل می توان به نحو احسن دانشگاه را در سطح بین المللی معرفی کرد. دکتر میرزاده می تواند با ارائه راهکارها و پیشنهادات در راستای معرفی هرچه بهتر دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آسیای شرقی بکوشند.

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تعامل، جذب دانشجو، تبادل استاد، استفاده از آزمایشگاه ها به طور مشترک و اجرای دوره مشترک مطالعاتی و... جزو اهداف برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی است و این امر در طی سریعتر مسیر رشد دانشگاه موثر است.

205/200

کد خبر: 711927

وب گردی

وب گردی