استان سمنان رتبه اول کشور در ارایه مقالات پژوهشی دانش بنیان دارد

مرتضایی در همایش گرامیداشت هفته پژوهش در مدرسه عفاف سمنان افزود: باید مسئولان برای ارایه برنامه های پژوهشی و علمی از سوی دانش آموزان و دانشجویان مشوق باشند.

به گزارش ایسکانیوز از شاهرود گفت: جوان ترین پژوهشگر استان سمنان از خانواده آموزش و پرورش است که این امر نشان دهنده بالا بودن سطح هوش دانش آموزان در استان است.
مرتضایی ادامه داد: پژوهش و پرسش باید به دانش آموزان ، آموزش داده شود که متولیان این امر در آموزش و پرورش تاکنون در این امر موفق بوده اند.
مرتضایی اضافه کرد: برای کوتاه شدن زمان موفقیت دانش آموزان در نوشتار پژوهش های علمی ، آموزش زبان انگلیسی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون بیش از ۱۱۵ طرح پژوهشی به مرکز برنامه ریزی ، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری سمنان ارسال شد که نشان دهنده افزایش برنامه های پژوهشی در استان است.
مرتضایی گفت: تشکیل اتاق فکر نخبگان و تامین اعتبار کافی برای مقاله های پژوهشی، از اقدام‌های مثبت استانداری سمنان در توجه به طرح های پژوهشی است.
وی افزود: برای رسیدگی به همه طرح های پژوهشی در نهاد ها و دستگاه های اجرایی نیازمند اعتبار هستیم که این تخصیص اعتبار در برنامه ششم توسعه تاکیده شده است.
رئیس مرکز برنامه ریزی نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری سمنان گفت: استانداری از طرح های پژوهشی دانشجویان و استادانی که به رشد و شکوفایی استان کمک می کند حمایت می‌کند و به این منظور پژوهشگران می توانند مهم ترین دستاورد های علمی و پژوهشی خود را به استانداری سمنان ارسال کنند.
در این همایش محمدرضا جهان مدیر کل و مسوولانی از آموزش و پرورش استان و شهرستان سمنان حضور داشتند و از ۱۴ تن از پژوهشگران برتر استان سمنان تقدیر شد.
در تقویم کشور ۲۵ آذر به عنوان روز پژوهش نامگذاری شده است.

کد خبر: 712280

وب گردی

وب گردی