خروج 161 هزار خانواده از چرخه دریافت مستمری/ پشت نوبتی های دریافت جهیزیه به صفر می رسد

معاون حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) از اجرایی شدن طرح پالایش افراد تحت حمایت خبر داد و گفت: همراه با اجرای این طرح از فروردین تا آبان امسال، 161 هزار و 100 خانواده پالایش و از چرخه دریافت مستمری خارج شده اند.

به گزارش ایسکانیوز، فاطمه رهبر روز دوشنبه در نشست خبری گفت: هدف از اجرای این طرح تواتمندسازی مددجویان اعلام کرد وقرار شد تا با پالایش و خروج این افراد از گردونه مستمری بگیران کمیته امداد امام خمینی (ره)، صرفه جویی اقتصادی شود که پیش بینی کرده ایم در اجرای این طرح 90 میلیارد تومان تا پایان امسال صرفه جویی شود.
وی ادامه داد: ابتدائی ترین کاری انجام شده قطع کمک معیشت و مستمری دریافتی بود که از اول فروردین امسال این کار شروع شده و در تیرماه سرعت کار بالا رفته است؛ طوری که تا آبان امسال حدود ١٦١ هزار و ١٠٠ خانوار پالایش و از چرخه دریافت مستمری خارج شدند.
رهبر اظهار کرد: قرار شد در مناطق محروم این پالایش کمتر صورت گیرد طوری که براساس تفاهم در بشاگرد حدود ٣ درصد و در سمنان حدود هشت درصد افراد تحت حمایت، پالایش شدند.
معاون حمایت کمیته امداد، علت خروج را فوت، ازدواج، دریافت تسهیلات برای خرید و ساخت مسکن، اشتغال به کار سرپرست، خودکفایی با دریافت وام اشتغال، ایجاد درآمد با دریافت ارث و اموال، بازگشت سرپرست خانواده که زندانی و سرباز بوده عنوان کرد .
وی با ادامه دار خواندن این پالایش و انجام تلاش هایی در این زمینه ، افزود: الان در وضعیتی هستیم که هم حجم ریالی و هم خانواری کاهش پیدا کرد.

47 هزار خانوار ورودی سال 95 کمیته امداد تا پایان آبان
رهبر از ورودی حدود ٤٧ هزار و ٩٠٠ خانوار تا پایان آبان ماه خبر داد و اظهار کرد: با انجام طرح پالایش قصد براین است تا افراد پشت نوبت وارد این چرخه شوند.
به گفته وی، کمیته امداد در سال 94، حدود 149 هزار خانوار خروجی داشت که تا پایان آبانماه همان سال 105 هزار خانوار بود و این درحالی است که از فروردین تا آبان امسال شاهد خروجی حدود 162 هزار خانوار در کمیته امداد بودیم.
معاون حمایت کمیته امداد امام خمینی اظهار کرد: هزینه های پالایش شده به تامین جهیزیه ، پرداخت اقساط معوق ، هزینه درمان و وام های مددجویی و کارگشایی، رسیدگی به مشکلات موجود در مناطق محروم اختصاص می یابد.

پشت نوبتی های دریافت جهیزیه به صفر می رسند
رهبر تعداد مددجویان دریافت کننده جهیزیه از فروردین تا آبان امسال را ٥٥ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ٤٥ هزار نفر پشت نوبت هستند که تا پایان سال به همه این افراد جهیزیه تعلق می گیرد.
وی با توضیح چگونگی پرداخت جهیزیه به مددجویان ادامه داد: برخی استانها نقدی پرداخت می کنند، برخی هم با کمک نهادهای خیریه پرداخت می شود اما با توجه به اهمیت اقتصادمقاومتی، ‌بیشتر بر خرید کالای داخلی تاکید داریم.
وی میزان مبلغ پرداخت جهیزیه را سه میلیون تومان عنوان کرد و افزود:از آنجا که خرید عمدتا در کارخانه های تولیدی انجام و به قیمت عمده اجناس فروخته می شود، هزینه تقریبا حدود پنج میلیون تومان می شود.
رهبر خاطرنشان کرد: به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) حدود ١٠ هزار و ٥٠٠ جهیزیه تقدیم نوعروسان مددجو می شود.
وی از امضای تفاهم نامه با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه برای تهیه بخشی از جهیزیه خبر داد و درباره زنان جوان بیوه ای که فرصت ازدواج مجدد برای آنان فراهم می شود، گفت: برای این دسته از خانم ها هدیه ای ویژه در نظر گرفته می شود.

منبع:ایرنا

706

کد خبر: 712360

وب گردی

وب گردی