اجلاس آسایهل زمینه ساز تعامل دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه های برتر جهان خواهد شد

یکی از اعضای هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت –گفت: یکی از جنبه های مثبت انجمن آسایهل آن است که می تواند باعث مطرح شدن بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی در جهان شود همچنین دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه های بین المللی می تواند از طریق اساتید و فعالیت های علمی پژوهشی، افتخارات بیشتری کسب کند.

دکتر پرویز رضایی در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به موفقیت اخیر دانشگاه آزاد اسلامی در انجمن آسایهل ضمن تبریک به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انتخاب دکتر میرزاده به عنوان ریاست هیئت امنای انجمن آسایهل نه تنها برای دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد عملی، باعث افتخار است بلکه در سطح جامعه و کشور نیز بیانگر یک موفقیت بزرگ است ، همچنین اجلاس آسایهل زمینه ساز تعامل دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه های برتر جهان خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از جنبه های مثبت انجمن آسایهل آن است که می تواند باعث مطرح شدن بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی در جهان شود همچنین دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه های بین المللی می تواند از طریق اساتید و دانشمندان و فعالیت های علمی پژوهشی، افتخارات بیشتری کسب کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت افزود: در حال حاضر تمام کشور های منطقه تاکید بیشتری بر فعالیت های علمی دارند. در کشور ما نیز مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای بر تمرکز بر فعالیت های علمی و پژوهشی دارند. در حال حاضر بحث هایی مانند اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح است که گام اول در زمینه تحقق و توسعه آن پرداختن به مسائل علمی مربوط به آن است.
وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه فعالیت های علمی و پژوهشی بسیار موفق عمل کرده است، به طوری که چندی پیش من رئیس امنای دانشگاه آزاد استان گیلان بوده ام ، شاهد زحمات دانشگاه آزاد اسلامی در پژوهش های علمی و دانش بنیان بوده ام، در حال حاضر نیز که دکتر میرزاده به عنوان ریاست هیئت امنای انجمن آسایهل انتخاب شده اند می توان دوران درخشانی را برای دانشگاه آزاد اسلامی متصور شد همچنین در از این زمینه می توان فعالیت های علمی در سطح کشور را به فعالیت هایی در سطح جهانی تبدیل کرد.
دکتر پرویز رضایی با اشاره با تاثیر همایش های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه فرهنگسازی و افزایش سطح سواد جامعه گفت: اگر دقت کرده باشید ، زمانی که یک واحد دانشگاهی در منطقه ای ساخته می شود به صورت ناخودآگاه زمینه های لازم در جهت فرهنگسازی در خانواده یا در سطح شهر و روستا فراهم می شود در این زمینه دانشگاه ها می توانند به وسیله افزایش سطح سواد و معلومات ، سطح فرهنگ جامعه مخصوصا در قشر جوان را افزایش دهند و باعث کاهش آسیب های اجتماعی شوند.

وی تاکید کرد: تا کنون همایش های متعددی در واحدهای مختلف استان برگزار شده است ، خوشبختانه استقبال دانشجویان از این همایش ها غیر قابل تصور بوده است به طوری که خود دانشجو و مردم، مسئولان را در برگزاری این همایش ها تشویق می کردند. در این همایش ها بسیاری از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و... توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد.

701

کد خبر: 712408

وب گردی

وب گردی