بیل گیتس: ترامپ می تواند همانند کندی آمریکا را رهبری کند

«بیل گیتس» موسس شرکت مایکروسافت با بیان اینکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا می تواند همانند جان اف. کندی کشور را رهبری کند، گفت: دولت ترامپ می تواند از طریق ابتکار و نوآوری کشور را هدایت و مردم را متحد سازد.

به گزارش ایسکانیوز، بیل گیتس در مصاحبه با شبکه خبری «سی ان بی سی نیوز» که امروز چهارشنبه منتشر شد، گفت که بیشتر پیام ترامپ در این باره است که آنچه وی می بیند به خوبی آنچه که وی دوست دارد، نیست.
موسس مایکروسافت افزود: به تازگی با رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفت و گویی تلفنی داشته است و درباره قدرت «ابداع و ابتکار عمل» صحبت کرده اند.
به گزارش ایرنا، گیتس که عنوان ثروتمند ترین فرد را در جهان دارد، در مصاحبه با این شبکه آمریکایی اظهار داشت همانگونه که کندی حرف های تازه ای مانند ماموریت های فضایی و رساندن آمریکا به ورای آنچه قرار داشت، بیان کرد، در این فضای پرانرژی ، پیام های خوش بینانه ای دریافت می شود که دولت ترامپ می تواند از طریق ابتکار و نوآوری کشور را رهبری و مردم را متحد سازد.
موسس مایکروسافت افزود: این نخستین بار است که با ترامپ صحبت کرده و تصور می کند که آنها دوستی دو جانبه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز امروز چهارشنبه گزارش داد، بیل گیتس روز گذشته (سه شنبه) با دونالد ترامپ در برج او در نیویورک با وی دیدار کرد.
بر اساس این گزارش، گیتس پس از این دیدار به خبرنگاران گفت که گفت و گوی خوبی با ترامپ داشته و درباره ابداع و نوع آوری صحبت کرده اند.
ترامپ برخلاف سایر رئیسان جمهوری آمریکا که پس از انتخاب شدن به این سمت تا پیش از مراسم سوگند به واشنگتن عزیمت می کنند، در برج خود واقع در نیویورک اقامت گزیده و مهم ترین و حساس ترین تصمیم ها، دیدارها و انتخاب دولتی آتی را در این برج انجام داده است.
ترامپ طی روزهای اخیر به تدریج پست های حساس دولت آتی را اعلام کرد که برخی از این انتخاب ها از جمله پست وزارت امور خارجه در محافل سیاسی داخلی آمریکا بسیار جنجال برانگیز شد.
ترامپ تاکنون سه ژنرال بازنشسته آمریکایی را برای سه پست کلیدی در دولت آتی خود برگزید. او «جیمز ماتیس»، «جان اف. کلی» و «مایکل فلین» را به ترتیب برای وزارت دفاع، امنیت داخلی آمریکا و مشاور امنیت ملی خود برگزیده است.
ترامپ همچنین بن کارسون جراح بازنشسته مغز و اعصاب را برای پست وزارت مسکن و توسعه شهری برگزید و «ویلبر راس» میلیاردر 79 ساله را به عنوان وزیر بازرگانی انتخاب کرد.
تیم انتقالی ترامپ روز گذشته (سه شنبه) رسما اعلام کرد که دونالد ترامپ «رکس تیلرسون» مدیرعامل شرکت نفتی «اکسون موبیل» که رابطه خوبی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه دارد، به عنوان وزیر امور خارجه در دولت آتی خود برگزید.
ازجمله گزینه های مهم قبلی ترامپ برای سمت وزارت امور خارجه آمریکا، «رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک و «میت رامنی» نامزد شسکت خورده جمهوریخواه در انتخابات 2012 آمریکا بودند.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 712951

وب گردی

وب گردی