نشست مدیریت پسماند استان مازندران به میزبانی واحد نور برگزار شد

دکتر صدرالدین متولی در جلسه مدیریت پسماند استان مازندران که با حضور یاسر هاشمی رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی کشور در سالن کنفرانس واحد نور برگزار شد افزود: زباله یکی از معضلات استان گردشگرپذیر مازندران، به ویژه شهرستان نور است که تنهاا با تعامل می توان آن را حل کرد.

به گزارش ایسکانیوز، متولی در ابتدای این جلسه گفت: موضوع مدیریت پسماند از دیرباز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان و مردم بوده و به یکی از چالش‌های اصلی مدیریت شهری تبدیل شده ‌است، که با ورود دانشگاه آزاد اسلامی و کارهای تحقیقاتی و نیز اجرای دفع صحیح و بهداشتی زباله های منطقه و نیز تولید برق از آن برای استان مازندران فرصتی ایجاد شد تا ارتباط بین دانشگاه و دستگاه های اجرایی بیشتر شده و مشکلات جامعه به صورت علمی حل شود.

رئیس واحد نور با اشاره به اینکه مدیریت پسماند و زباله های شهری امری بسیار حیاتی و مهم است خاطر نشان کرد: اگر دفع زباله های شهری به روش صحیح و بهداشتی صورت نگیرد باعث آلودگی زیست محیطی می شود و همچنین باعث شیوع بیماری های مختلف شده و سلامتی مردم به خطر می افتد و باید در دفع زباله های شهری به صورت کارشناسی و دقیق عمل کنیم.

رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اشاره به اینکه کشورهای کره، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی بصورت پلاسما مشکل زباله خود را حل کرده اند گفت: مشکلات بسیاری در حوزه پسماند گریبانگیر کشور است که دانشگاه آزاد اسلامی به طور جدی در آزمایشگاه ها مطالعات را با پژوهشگران خود بر سر این مسائل آغاز کرده است.

یاسر هاشمی بر جدی گرفتن طرح "مدیریت پسماند و امحای زباله و تولید برق" در این جلسه تاکید کرد و گفت: باید تدابیری اتخاذ شود تا این طرح هرچه زودتر اجرایی شود تا مشکل دفع زباله های شهری که یکی از مهم ترین مسائل شهرستان و استان است حل شود.

رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه اکنون در کشور در زمینه فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان پیشتاز است گفت: ایجاد دانشگاه کارآفرین و توسعه فعالیت‌های دانش بنیان از جدی ترین ماموریت های اصلی دانشگاه است.

در پایان شهرداران غرب استان مازندران در خصوص مدیریت پسماند و براساس تفاهم نامه همکاری مطالعاتی و فناوری مطالبی را مطرح و به بحث و گفت و گو پرداختند و در این جلسه تصمیم گرفته شد تا با محوریت شهرداری آمل زمینی به مساحت 5 هکتار جهت دفع زباله های شهر آمل، نور و محمودآباد و ... اختصاص داده شود.

200

کد خبر: 714129

وب گردی

وب گردی