کشف 72 هزار کیلوگرم مواد مخدر در 8 ماه  امسال  در کرمان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: بیش از 72 هزار کیلوگرم مواد مخدر در هشت ماه سال جاری در استان کرمان کشف شده که یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش ا یسکانیوزحسین چناریان درهشتمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمان گفت: این استان در حوزه کشف مواد مخدر طی سال جاری رتبه دوم کشوری را بعد از استان سیستان و بلوچستان کسب کرده است.
وی ادامه داد: هزار نفر در حوزه مواد مخدر طی هشت ماه سال جاری تاکنون دستگیر شده اند که افزایش نرخ 16 درصدی را در این حوزه داشته ایم.
چناریان تاکید کرد: 70 گروه از سران و قاچاقچیان اصلی و عمده در استان کرمان توسط سازمان های مقابله کننده مورد برخورد قرار گرفته اند که 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی اضافه کرد :در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اجرای تفاهم نامه های منعقده بین سازمان ها از سوی شورای هماهنگی مواد مخدر استان کرمان مورد تاکید قرار گرفته است.
چناریان از آموزش و پرورش به عنوان یکی از نهادهای های مهم برای انجام اقدامات فرهنگی در حوزه پیشگیری از اعتیاد یاد کرد و افزود:در حوزه های کار و کارگری، محلات و محیط های دانشجویی نیز تفاهم نامه هایی در استان کرمان برای پیشگیری از اعتیاد امضا و اجرایی شده است.
وی به اقدامات حوزه درمان اعتیاد نیز اشاره و عنوان کرد: افزایش 10 درصدی نرخ جمعیت تحت درمان را طی سال جاری مد نظر داشته ایم که تاکنون 20 درصد نرخ جمعیت تحت درمان قرار گرفته اند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: جایگاه استان کرمان در آخرین شیوع شناسی انجام شده در کشور، با کاهش چهار درصدی نرخ شیوع به رتبه پنجم کشوری در این زمینه رسیده است.
وی بیان کرد: در حوزه صیانت و حمایت از افراد آسیب دیده نیز با اولویت زنان آسیب دیده کارهای خوبی در یک سال اخیر انجام شده که از آن جمله می توان به راه اندازی مرکز ماده 16 ویژه زنان و راه اندازی مرکز نگهداری زنان بهبود یافته توسط بهزیستی یاد کرد.
چناریان افزود: برای زنانی که نیاز به سرپناه و اسکان دارند نیز گرمخانه ای راه اندازی شده و در حال حاضر به مرحله توانمندسازی و اشتغال این زنان رسیده ایم.
وی ادامه داد: نبود مکان مناسب برای ارائه کالاها و خدمات بهبودیافتگان توانمند مشکلاتی را در حوزه اشتغال این افراد ایجاد کرده که لازم است با همکاری مسئولان مربوطه این مشکل برطرف شود.
چناریان یادآور شد: مکان هایی در شهر کرمان شناسایی شده که می توان از این مکان ها برای ایجاد زمینه اشتغال زنان بهبود یافته استفاده کرد.
وی اظهار کرد:طرح اشتغالزای تولید خوراک دام از پسماندهای میوه و غذا نیز می تواند زمینه اشتغال حدود 400 نفر از مردان بهبود یافته از اعتیاد را در کرمان فراهم کند که لازم است در این زمینه همکاری لازم صورت گیرد.
تاکنون هشت نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان برگزار شده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و استاندار این استان همواره بر کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد تاکید ویژه ای داشته اند که در این راستا اقدامات خوبی آغاز شده است.
اجرای طرح نجات در یکی از محلات استان کرمان در راستای کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد اجرایی شده است.
منبع:ایرنا

706/700

کد خبر: 714265

وب گردی

وب گردی