ایجاد یک مرکز رشد، 8 هسته فناور، 2 شرکت دانش بنیان

آئین تقدیر از پژوهشگران برتر و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال که موفق به ارتقای مرتبه علمی شده اند، همزمان با هفته بزرگداشت پژوهش، برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی محمد صفانیا، رئیس واحد تهران شمال در این مراسم، با تبریک هفته پژوهش و تقدیر از کلیه محققان کشو ، به ویژه پژوهشگران واحد تهران شمال، طی گزارشی به تبیین اهم دستاورهای این واحد پرداخت.

وی کسب رتبه هفتم در بین دانشگاههای آزاد اسلامی سراسر کشور توسط واحد تهران شمال را نقطه عطفی برای تلاش و کوشش مضاعف برشمرد و اظهار داشت: با توانمندی های موجود باید شاهد ارتقای این رتبه در آینده نزدیک در بین دانشگاهای کشور باشیم.

صفانیادر بخشی از سخنان خود با اشاره به اسناد بالا دستی به ویژه رهنمودهای مقام معظم رهبری، ریاست هیأت موسس و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با بهره گیری از نقشه جامع علمی کشور و سند چشم انداز 1404 در قالب 10 بند به تبیین اهداف و مأموریت های کلان واحد تهران شمال پرداخت. ایشان افتتاح دو پروژه عظیم واحد شامل آزمایشگاه مرکزی و دانشکده فنی مهندسی را بخشی از اهتمام مدیران این مجموعه دانشگاهی برای رفع محدودیت فضاهای آموزشی و تحقیقاتی برشمرد و افزود: با اجرای طرح تجمع و متمرکز نمودن کلیه حوزه های ستادی در سایت واحد تهران شمال، شاهد بهبود روند ارایه خدمات در این واحد بوده ایم.

رئیس واحد تهران شمال، در بخش دیگری از سخنان خود، عملیاتی نمودن بودجه دانشگاه و تدوین برنامه ششم توسعه جامع واحد را موید حرکت مبتنی بر نظم و برنامه ریزی در واحد تهران شمال دانست و گفت: خوشبختانه با مدیریت صحیح منابع مالی تاکنون در پرداخت حقوق پرسنل، هزینه های و تهسیلات مالی وقفه ای حاصل نشده است.

در ادامه مراسم دکتر هدی پاسدار دانشیار گروه شیمی، دکتر اکبر اسماعیلی دانشیار گروه مهندسی شیمی و دکتر عبدالرضا ادهمی دانشیار گروه علوم اجتماعی به عنوان پژوهشگران برتر واحد تهران شمال در سال 1395 به تبیین دیدگاهها و نکته نظرات خود پرداختند.

پیش از سخنان دکتر صفانیا، دکتر امیر عبداله مهرداد شریف، معاون پژوهش و فناوری واحد تهران شمال، با ارایه گزارشی به تشریح روند فعالیت ها و عملکرد این حوزه در واحد پرداخت و با مقایسه آمار و ارقام موجود، از فرصت های موجود و تهدیدهای احتمالی سخن گفت. وی در این گزارش از ایجاد یک مرکز رشد، 2 شرکت دانش بنیان، 8 هسته فناور و تأسیس 4 کارگاه جدید در گروههای فنی و مهندسی در طول یکسال اخیر در واحد تهران شمال خبر داد.

در این مراسم علاوه بر تقدیر از پژوهشگران برتر واحد تهران شمال در سال 1395 از 11 تن از اعضای هیأت علمی که موفق به ارتقای مرتبه علمی شده اند نیز تقدیر به عمل آمد.

200

کد خبر: 714703

وب گردی

وب گردی