برنامه هایی در راستای تشویق به اقامه نماز در دانشگاه ساری

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری درباره ی برنامه های این واحد در جهت شرکت دانشجویان و اساتید در نماز جماعت و برگزاری کارگاه ها و کرسی های آزاد سخن گفت.

وحید فلاح (معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری) در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه اظهار کرد: اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون توانسته رتبه‌های خوبی را در کشور کسب کند، نتیجه‌‌ی اهمیت نماز در واحد‌های دانشگاهی است.

او ادامه داد: نماز و ترویج این فریضه ی الهی بین دانشجویان و کارمندان و اساتید و شرکت آنان در نماز جماعت، بحث مهمی است و تلاش‌هایی شده که بخش عمده‌ی آن مربوط به رعایت بخش‌نامه‌هاست. در بخش‌نامه‌ها سعی کردیم تداخل کلاسی و همچنین تداخل با برگزاری نماز جماعت را نداشته باشیم. خود بخش‌نامه روی این موضوع خیلی تأکید دارد که ساعت‌ برگزاری کلاس‌ها با نماز جماعت تداخل نداشته باشد.

معاون فرهنگی دانشگاه ساری در رابطه با تجهیز کتابخانه‌ی دانشگاه بیان کرد: سعی کردیم کتابخانه‌ی واحدهای دانشگاهی را با کتاب‌های مرتبط با نماز برای آگاهی بخشی اساتید و دانشجویان و کارمندان تجهیز کنیم. همینطور تهیه و توزیع محصولات فرهنگی را داریم که این هم در ارتباط با موضوع نماز است. تلاش داریم نمایشگاهی از محصولات موسسات مختلفی که در رابطه با نماز کار کرده‌اند برگزار کنیم که البته برای ما هزینه‌بر نیست.

وی در رابطه با دیگر برنامه‌های این واحد دانشگاهی اضافه کرد: ما در زمینه‌ی جشن تکلیف فرزندان کارکنان بخش، سعی کردیم برنامه‌هایی برگزار کنیم که رقبتی برای فرزند و پدر مادر او به وجود بیاید. برگزاری گفتمان و کرسی‌های آزاد اندیشی هم با توجه به رویکرد مسائل دینی را با همکاری دفتر نهاد رهبری داشته باشیم. این‌ها به ما کمک کرده که در مجموع دانشگاه آزاد در این زمینه موفق باشد.

فلاح با بیان این مسئله که مهمترین چیزی که به دانشجویان انگیزه‌ی شرکت در نماز جماعت را داده است، حضور هیئت رییسه است گفت: شرکت هیئت رییسه برای کارمندان و دانشجویان یک انگیزه است، چرا که آنان می‌توانند الگو باشند. برگزاری جلسات ستاد اقامه‌ی نماز را داریم که بدانیم چه کنیم تا همه‌ی اساتید و به ویژه دانشجویان را به نماز جماعت دعوت کنیم.

این معاون فرهنگی در پایان سخنان خود اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های مربوط به نماز را داریم که بخش عمده‌ی مشارکت افراد در نماز، به جهت آگاهی آنان است. اگر آگاهی داشته باشند، حضور خواهند یافت. روسای دانشگاه ما به همراه کارمندان به سمت دسته جمعی شرکت می‌کنند و این انگیزه ایجاد می‌کند. بخش‌نامه‌ای اگر وجود داشته باشد برای اقامه‌ی نماز، باعث حضور بیشتر افراد می‌شود.

502500

کد خبر: 715115

وب گردی

وب گردی