کرملین: روابط با آمریکا در بیشتر حوزه‌ها تعلیق شده اما ترامپ می‌تواند سازنده‌تر عمل کند

سخنگوی کرملین اعلام کرد، گفت‌وگوها با آمریکا در بسیاری از حوزه‌ها به حالت تعلیق درآمده اما رئیس‌جمهور منتخب آمریکا می‌تواند رویکرد "سازنده‌تری" در قبال روسیه اتخاذ کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به آینده روابط مسکو و واشنگتن گفت: ما نگاه بیش از حد خوش‌بینانه‌ای نسبت به این مساله نداریم اما امیدواریم که رویکرد سازنده‌تری از سوی آمریکا اتخاذ شود.

همچنین سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو در آینده خواهد دید که چه رویکردی از سوی دولت آمریکا پس از تحویل ریاست جمهوری در 20 ژانویه اتخاذ خواهد شد.

وی ادامه داد: البته ما برای یک برنامه سازنده در راستای بهبود روابطمان با آمریکا پس از بر روی کارآمدن دولت جدید در این کشور کار خواهیم کرد.

ربیابکوف ادامه داد: در حال حاضر جهان روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. در حال حاضر پیچیدگی‌های موجود و تقابل منافع ملی باعث ایجاد شرایط کاملا سختی شده است.

دونالد ترامپ از ابتدای کمپین انتخاباتی‌اش و همچنین پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تمایل خود را برای گسترش روابط نزدیک با مسکو نشان داده است. همچنین مقامات روسی نیز از این رویکرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا استقبال کرده‌اند.

منبع: ایسنا

306

کد خبر: 715359

وب گردی

وب گردی