دکتر سیدطه هاشمی: با بهره گیری از تفکر و عقل در مسیر الهی و قرآن کریم باید قدم گذاشت/ بسیاری از زوایای علمی قرآن کریم ناشناخته مانده است

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نقش مبلغان و مروجان دینی ، کار آنان را بسیار مهم و حیاتی خواند و گفت: «به دلیل اینکه مروجان و مبلغان دینی  به نوعی در دید عموم قرار دارند در صورت ارتکاب اعمال اشتباه، جامعه را نیز دچار بحران هویت می‌سازند.»

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در اختتامیه پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت کارکنان، با پرداختن به نقش مبلغان و مروجان دینی، کار آنان را بسیار مهم و حیاتی خواند و افزود: از آنجایی که جامعه رفتار مروجان و مبلغان دینی را الگوی خود می دانند، ارتکاب اعمال خلاف و اشتباه از سوی آنها، جامعه را دچار بحران هویت می سازد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که در جمع حافظان و قاریان قرآن کریم، مسئولان، کارکنان و استادان دانشگاه در واحد بندرعباس سخن می گفت با اشاره به نقش قرآن در سرنوشت بشری گفت: قرآن معجزه الهی است که در آن سعادت بشر به خوبی ترسیم شده است به همین خاطر برای جلوگیری از گمراهی باید به اصول آن عمل شود.

وی قرآن را سر منشاء همه مسائل مادی و معنوی خواند و گفت: این بدان معنا نیست که انسان عقلانیت و تفکر را کنار بگذارد و به آن توجه نکند بلکه باید با بهره گیری از تفکر و عقل در مسیر الهی و قرآن کریم گام بردارد.

دکتر طه هاشمی افزود: قرآن از مناظر مختلفی توسط صاحب نظران تفسیر شده است ولی هیچگاه متخصصان علوم طبیعی، ریاضی و...به صورت تخصصی بر روی قرآن مطالعه نکرده اند تا بتوانند زوایای کشف نشده و مباحث تخصصی این معجزه الهی را استخراج و در زندگی بشری بکار گیرند.

وی با اشاره به نقش مروجان و مبلغان دینی گفت: این گروه ها باید مراقب باشند تا مرتکب اشتباه نشوند زیرا اگر دچار اشتباه شدند آن اشتباه شخصی به پای دین نوشته می شود. در این صورت جامعه با قضاوت بر روی عملکرد آنان دچار نقصان و بحران هویتی می شود.

وی افزود: متاسفانه امروز تفاسیر و برداشت های مختلفی از دین اسلام شده است و گروهی با پنهان شدن پشت این دین الهی و مهربانی، انسان ها را قتل عام می کنند و دست به هر جنایتی می زنند تا آن را به نام اسلام تمام کنند که این در گروهای داعشی، تکفیری، القاعده، تحجرگرا و ... به وفور یافت می شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به قاریان قرآن کریم گفت: این اعمال ضد دینی بدون شک نام اسلام و کتاب آسمانی را در اذهان جهانی خدشه دار می کند، شما مروجان و مبلغان دینی باید این تضادها و افراطی گری ها را به مردم بشناسانید تا آنان و جهانیان تفاوت اسلام ناب محمدی را با این رذالت ها به خوبی درک نمایند.

دکتر هاشمی با اشاره به حرکت های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در این مسیر گفت: دانشگاه سالانه برنامه های فرهنگی مختلفی در سطح استانی و واحدی برگزار می کند، پژوهشکده قرآن و عترت نیز در کنار پژوهشکده علوم اجتماعی همین نقش مهم را در تبیین و تشریح زوایایی از دین مبین اسلام انجام می دهند. نظیر بحث سبک زندگی و طرح های بزرگی مثل علم در محضر قرآن.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس نیز در این مراسم با خیر مقدم به حافظان و قاریان قرآن کریم، میزبانی این مراسم معنوی را سعادتی بزرگ خواند و گفت: امیدوارم این واحد توانسته باشد میزبان خوبی برای این مراسم باشد.

مهدی باقری با اشاره به رشد و توسعه برنامه های فرهنگی در حوزه کمی و کیفی گفت: میزان اثر بخشی برنامه های فرهنگی برروی جوانان دانشگاهی نشان از کیفیت برنامه های اجرایست و این مهم می تواند با داشتن استمرار راه بالندگی و پویایی را طی کند.

سرپرست اداره فعالیت های قرآن و عترت نیز در این برنامه، با تشریح عملکرد این اداره گفت: کارهای زیادی از بعد محتوایی و کیفی انجام شده است و برگزاری جشنواره های هنر و ادبیات دینی، مسابقات سراسری قرآن و عترت و .... در واحد ها مختلف دانشگاهی همه نشان از اهمیت و جایگاه قرآن کریم دارد.

دکتر محمد حسین اشرف گفت: 150نفر از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی که منتخبان استان های مختلف هستند در این مسابقات شرکت کردند که با تلاش هیات داوران نتایج این دوره از مسابقات نیز در بخش های مختلف اعلام شد.

این اختتامیه با برنامه های متنوع قرآنی دیگری نیز همراه بود. پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با نتایج زیر پایان پذیرفت:

در بخش برادران:

در بخش حفظ،: حفظ سه جز متوالی: ابوالفضل قربان زاده و مهدی غفاری نفرات اول و دوم به ترتیب از استان های آذربایجان شرقی و همدان

حفظ جزء سی: حسام کفاش، موسی قیاثی و غلامحسین دهقانی نفرات اول تا سوم به ترتیب از استان های اصفهان ، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی

حفظ پنج جزء؛ بهرام عالی پور، مهدی تاج ور وحسین حمزه به ترتیب از استان های چهارمحال بختیاری، مازندران و همدان نفرات اول تا سوم

در رشته اذان، عباس افشار، محمد حسین بابایی و چشمعلی تقی پور به ترتیب نفرات اول تا سوم از استان های تهران، اصفهان و آذربایجان غربی

در رشته تحقیق؛ عبدالرضا هدایتی ، شهریار طایفه نوبری و میثم شبان پور به ترتیب از استان های مرکزی، تهران و اصفهان نفرات اول تا سوم

در رشته ترتیل؛ احمد فرخی ، عزیز کمالیان و سید حسین طالبی به ترتیب از استان های مرکزی، همدان و تهران نفرات اول تا سوم

در بخش خواهران:

رشته تحقیق؛ زهرا محمدی ، محبوبه نوری و هاجر سید محمدی به ترتیب از استان های زنجان، مرکزی و اردبیل نفرات اول تا سوم

رشته ترتیل؛ لیلا تیزرو،خدیجه الماسی، زهرا دلداده به ترتیب از استان های هرمزگان، نجف آباد و اصفهان نفرات اول تا سوم

در رشته حفظ 5 جزء؛ سپیده اسدی، عزت باقری و عصمت درویشی به ترتیب از استان های تهران، سمنان و لرستنان نفرات اول تا سوم

حفظ 3 جزء متوالی؛ شهربانو حیدری و لیلا حسن زاده به ترتیب از استان های سمنان و اردبیل نفر اول و دوم

حفظ جزء سی، معصومه حاجی، فتانه گنجی و میترا چراغی به ترتیب از استان های لرستان، مرکزی و کرمانشاه نفرات اول تا سوم این دوره از مسلبقات شدند.

200

کد خبر: 715490

وب گردی

وب گردی