آشنایی اولیا و دانش آموزان با هدایت تحصیلی باید ارتقا یابد

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش وپرورش خراسان شمالی گفت: آشنایی اولیا و دانش آموزان با هدایت تحصیلی باید ارتقا یابد و در این راستا باید بیش از پیش از ظرفیت مشاوران استفاده کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا خراسان شمالی، علی شورزاده یکشنبه در نشست توانمندسازی اعضای کمیته های هدایت تحصیلی شهرستان ها و مناطق آموزش و پرورش این استان اظهار داشت: تراکم بالای دانش آموز در برخی از رشته ها متولیان را بر آن داشته است که تدبیر خاص و ویژه در این باره داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات و تبعات ناشی از هدایت تحصیلی گفت: نداشتن آشنایی با نیازهای جامعه و تبعات ناشی از تراکم زیاد در رشته ای خاص به یقین تبعاتی دارد که در آینده نمود پیدا می کند.

شورزاده با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی و به کار بستن اقدامات لازم برای رسیدن به اهداف هدایت تحصیلی اظهار داشت: این امر مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش نیز هست و ما منتظر ابلاغ دستورالعمل جدید در این زمینه هستیم که هنوز ابلاغ نشده است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش وپرورش خراسان شمالی گفت: اهداف مورد نظر در هدایت تحصیلی دانش آموزان طی سال تحصیلی جاری محقق نشد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون تراکم دانش آموزان در رشته های علوم تجربی و علوم انسانی زیاد است و بر اساس اهداف هدایت تحصیلی باید رغبت دانش آموزان به سایر رشته ها گراش یابد.

وی افزود: با وجود روش های خاصی که توسط برخی مدیران در زمینه هدایت تحصیلی دانش آموزان و سوق دادن گرایش آنان به رشته هایی غیر از علوم تجربی و علوم انسانی انجام شد، دست یابی به اهداف مورد نظر میسر نشد.

خراسان شمالی با جمعیت 938 هزار نفری بیش از 160 هزار دانش آموز دارد که در2هزار آموزشگاه زیر نظر 14 هزار فرهنگی تحصیل می کنند.

200

کد خبر: 716130

وب گردی

وب گردی