علی یزدانی :استفاده از مشاوران خارجی در شهرک های فناوری آی سی تی با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت :در شهرک های فناوری آی سی تی با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف ، در حوزه فناوری از مشاوران خارجی استفاده می کنیم وهم معاونت فناوری و هم وزارتخانه مان در حمایت از شرکت های دانش بنیان در کادرو عمل می کنند.

علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری امروز در وزارت صنعت ومعدن در رابطه با احداث شهرکهای فناوری در دانشگاه ها گفت :در شهرک های فناوری آی سی تی با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف ، در حوزه فناوری از مشاوران خارجی استفاده می کنیم وهم معاونت فناوری و هم وزارتخانه مان در حمایت از شرکت های دانش بنیان در کادرو عمل می کنند.

او با اشاره به الویت صنایع برای دریافت تخفیف اظهار داشت : در واگذاری ارزی با شرکت های دانش بنیان با مخترعین و مبتکرین که در بحث ایثارگری کارشان را شروع می کنند ،در اولین بار کارشان 10درصد تخفیف قائل می شویم.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با شهرک های فناوری آی.سی.تی در تهران اذعان داشت :در شهرک فناوری در مجتمع دانشگاه شریف در منطقه 22 ،از مشاوره چند کشور صاحب نام ، استفاده می کنیم .

او با اشاره به متمایز بودن این شهرک نسبت به سایر شهرک ها افزود : این شهرک علم و فناوری ، با رویکرد حمایت استارآپی و جریان وصل دانشگاه به صنعت و نیز میزان شتاب زدگی آن،ترکیب جدیدی در جهت مطالعات است، که امیدواریم تا پایان سال عملیات اجرایی آن آغاز شود، البته اکنون نیز زمین آن خریداری شده و کارهای عمرانی آن آغاز گردیده است ،ولی عملاً طرح از لحاظ عملیات اجرایی آن، نهایی می شود .


او در پاسخ به سوالی مبنی برزمان به اتمام رسیدن پروژه شهرک های فناوری خاطر نشان کرد : شهرک های فناوری هیچ گاه پایان ندارند ،چرا که خود صاحب نوآوری هستند واجزای آن ها متناسب باصنعت و تکنولوژی به روز می شود .

یزدانی با گریزی به آماری از شرکت های دانش بنیان افزود : 500 واحد صنعتی را در شهرک های صنعتی شناسایی کرده ایم که مستعد دانش بنیان شدن بودند ،224 تای آن را از طریق کار گزاران به دانش بنیان تبدیل کردیم. این از جمله کارهایی است که در جهت دانش بنیان کردن واحدهای صنعتی در کشور انجام داده ایم .

402/101

کد خبر: 716546

وب گردی

وب گردی