واکنش محمود عباس به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه شهرک سازی ها

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی شامگاه دوشنبه با استقبال از قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه شهرک سازی ها، گفت: تصویب این قطعنامه به آغاز گفت وگوهای سازنده و مفید برای پایان اشغالگری ها درچارچوب قوانین بین المللی کمک می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه محمود عباس افزود : این قطعنامه حاصل 36 سال اعتراض فلسطینی ها است و مخالفت جامعه جهانی را با شهرک سازی ها در تمامی مناطق فلسطینی در شرق بیت المقدس به عنوان یک اقدام غیر قانونی اثبات می کند.
تصویب این قطعنامه کاملا مشخص بود و ثابت می کند که می توان در آینده و در چارچوب آن، گفت و گوهای سازنده ای برای پایان اشغال سرزمین های فلسطینی داشته باشیم.
این درحالی است که فرانسه قصد دارد در 15 ژانویه 2017 کنفرانس بین المللی سازش میان فلسطینیان و صهیونیست ها را با مشارکت 70 کشور برگزار کند.
«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز به شدت از برگزاری کنفرانس بین المللی در مورد سازش میان فلسطینیان و صهیونیست ها انتقاد کرد و خواستار مهاجرت یهودیان فرانسه به اراضی اشغالی شد.
درهمین حال روسیه اعلام کرد که آماده برگزاری نشستی بین محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.
شورای امنیت جمعه (3دی) قطعنامه ای را درمحکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین تصویب کرد و آمریکا در اقدامی کم سابقه این قطعنامه را وتو نکرد و به آن رأی ممتنع داد.

306/300

کد خبر: 716571

وب گردی

وب گردی