قبل از بلند شدن از رختخواب ورزش کنید

سه‌شنبه 7 دی 1395 - 16:46
کد مطلب: 716638
ورزش سالمندان

برای اینکه زودتر بتوانید در این روزهای سرد زمستانی از تخت خواب گرم و نرم خود خارج شوید و آماده برای شروع کار روزانه شوید این ورزش ها را قبل از بلند شدن از تخت خواب انجام دهید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، زندگی فشرده امروز و ساعت های کاری طولانی شاید به بسیاری از افراد اجازه ندهد به کلاس های ورزش بروند و زمانی را در آنجا سپری کنند.

اما می توان با استفاده از نرمش هایی کوتاه اما بسیار مفید برای بدن وضعیت سلامتی را در حالت مطلوب و ایده آل نگه داشت و روز را با انرژی و انگیزه بالا آغاز کرد.

تخت خواب و تشک به دلیل نرمی می تواند یک فضای مطلوب برای انجام حرکات کششی باشد، انجام نرمش روزانه بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب می تواند از بروز خشکی و دردمفاصل در افراد جلوگیری کند و خواب آلودگی را در آنها سریعتر برطرف کند.

از جمله مفیدترین حرکات نرمشی نشستن بر روی تخت و باز کردن پاها به میزان دو برابر عرض شانه است، آنگاه با هر یک از دست ها انگشت پای مخالف را گرفته و فشار دهید، این حرکات را 10 بار و هر بار برای 30 ثانیه تکرار کنید.

حرکت دیگر نشستن بر روی تخت خواب و کشش دست ها به اطراف شانه و بالای سر و فشار دادن دست ها به مانع صوری است که می توانید این حرکت را 10 بار و هر بار 30 ثانیه انجام دهید.

برترین حرکت نشستن روی تخت خواب و دراز کردن پاها به طور مستقیم و آنگاه به کمک دستها بلند کردن بالا تنه و باسن از روی تخت است به طوری که زانو ها خم نشود ، این حرکت را نیز 10 بار و هر بار 30 ثانیه انجام دهید.

با انجام منظم این تمرین ها هر روز به زودی شاهد احساس شادی، انرژی بالا، نرمی عضلات و حتی بهبود تناسب اندام می شوید.

704/700

101 / 20
کد خبر: 716638 0 0

نظرات

1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.

ایسکاTV

اخبار پر بازدید

آخرین اخبار